کسب ۳۵ عنوان قهرمانی درمیادین بین المللی توسط ورزشکاران استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، سعید ملکی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این عناوین شامل پنج عنوان آسیایی، ۱۵ عنوان جهانی و ۱۵ عنوان بین المللی است.
وی ادامه داد: همچنین ۲۶ جشنواره فرهنگی ورزشی در ورزش همگانی، احداث ۱۳۸ ایستگاه ورزش همگانی و برگزاری بیش از ۴۰۰ مسابقه روستایی در استان مرکزی از مهمترین فعالیت های این اداره کل در شش ماه نخست امسال بوده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: اعزام ۲۸ ورزشکار به مسابقات بین المللی، ۱۷ ورزشکار به مسابقات جهانی و شش ورزشکار به مسابقات آسیایی از دیگر فعالیت های این اداره کل در شش ماه نخست سال جاری در استان مرکزی بوده است.
وی اظهار کرد: همچنین در شش ماه نخست امسال ۱۷۱ مکان ورزشی بازسازی شده و ۱۱۰ مکان ورزشی نیز افتتاح شده است.
ملکی اضافه کرد: سرانه ورزشی استان مرکزی از ۴۶ درصد سال ۸۴ به ۸۳ درصد در شش ماه نخست سال جاری رسیده که با تدابیری اندیشیده شده تلاش می شود این سرانه تا پایان سال جاری به یک متر برسد.
وی ادامه داد: هشت هزار و ۲۷۲ ورزشکار در حوزه ورزش روستایی و عشایری در شش ماه نخست سال جاری در استان مرکزی ساماندهی شده اند که ۹۵۹ نفر از این افراد زن و مابقی ورزشکاران مرد بوده اند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی عنوان کرد: در مجموع ۶۰ هزار ورزشکار در شش ماه نخست سال جاری در این استان ساماندهی شدند که این ورزشکاران در ۴۸ هیات ورزشی و ۶۱۳ مکان ورزشی فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: ساماندهی ۲۱۵ مربی و ۴۷۵ داور، برگزاری یک هزار و ۵۰۰ مسابقه ورزشی و ساماندهی بیش از دو هزار و ۲۰۰ تیم ورزشی از دیگر فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در حوزه ورزش روستایی و عشایری در شش ماه نخست سال جاری بوده است.
ملکی اضافه کرد: همچنین تجلیل از ۱۴ مربی اخلاق مدار، دیدار با نماینده لی فقیه در استان مرکزی، دیدار با خانواده های معظم شهدای ورزشکار، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و تجلیل از خبرنگاران ورزشی استان مرکزی در جشنواره پژواک طراوت از مهمترین برنامه های این اداره کل در هفته ورزش و جوانان است.
وی اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ ورزش نیازمند اقدامات‌ اصولی است که رسانه ها در این خصوص نقش محوری دارند.
وی بیان کرد: ورزش باید به عنوان یکی از ملزومات زندگی مردم و زمینه‌ساز ارتقای شور و نشاط در جامعه مدنظر قرار گیرد و این امر نیازمند فراهم آوردن زمینه‌های آن با توجه به امکانات و منابع، به صورت مطلوب و اجرایی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.