اجرا هفت طرح آمارگیری دراستان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، «مسعود اخوان» روز یکشنبه در آستانه روزآمار و برنامه ریزی (یکم آبان ماه) در گفت و گو با ایرنا افزود: طرحهای اجرا شده آمارگیری در این استان امسال در حوزه شاخص قیمت ها و محاسبه تورم، آمارگیری از معادن، گاوداریهای صنعتی و نیمه صنعتی، جمع آوری آمارکشتاردام، سرشماری آزمایشی کشاورزی و آمارگیری از کارگاه های صعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر بوده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این،شش برنامه پایه اطلاعاتی دیگر نیز در این مدت در استان مرکزی انجام شده که اصلاح فایل جغرافیایی نقاط استان از جمله آن بوده است.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: انتشار سالنامه آماری سال ۹۰ ،جمع آوری گزیده شاخص های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، اجرای طرح شناسه یکتای کسب و کار با مشارکت شش دستگاه اجرایی استان ، راهبری شورای کاربرانGIS و دریافت اطلاعات فعالیتهای حساب منطقه ای در سال ۹۱ از ۱۷۰ دستگاه اجرایی و محلی از دیگراقدامات انجام شده است.
اخوان، آمارصحیح و بهنگام را پایه برنامه ریزی و موفقیت اقدامات توسعه ای دانست و گفت: با تاکید ویژه دولت یازدهم بر آمار دقیق، دستگاه های اجرایی باید محور برنامه ریزی خود را در کنار تکالیف اسناد بالادستی بر آمار و اطلاعات شفاف و واقعی بگذارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.