اعلام آمادگی پتروشیمی شازندجهت مشارکت در ایجادفضای سبز حد فاصل اراک-شازند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، محسن پور محمد عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پتروشیمی شازند نه تنها در تولیدات صنعتی به عنوان یک افتخار و سرمایه ملی محسوب می شود بلکه سبز بودن محیط صنعتی را نیز وظیفه خود می داند.
وی ادامه داد: این پتروشیمی در سال های گذشته با یک هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز و ایجاد سیستم تصفیه پساب های مایع و جامد و بازگرداندن آب پس از تصفیه به مدار تولید و مصارف جانبی، دین خود را در حوزه محیط زیست ادا کرده است.
مدیر مجتمع پتروشیمی شازند بیان کرد: با نصب فیلترهای تصفیه در دودکش های این مجتمع و جلوگیری از خروج گازهای آلاینده و همچنین ایجاد آزمایشگاهی مجهز به عنوان آزمایشگاه معتمد استاندارد ایران در حوزه صنعت سبز فعالیت دارد.
وی عنوان کرد: این پتروشیمی نیازهای داخلی در حوزه سرنگ سازی، ظروف بهداشتی خاص، تولیدات تجهیزات شرکت گاز، آب و فاضلاب، لاستیک سازی، مواد شیمیایی انحصاری، ضد یخ و حلالها در شرایط تحریم نیاز صنایع زیر دستی را تامین کرده است.
پورمحمد اظهار کرد: در سفر آخیر معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور پیشنهاد ایجاد دوهزار هکتار فضای سبز به عنوان فیلتر تصفیه دو کانون جمعیتی شازند و اراک مطرح شد که در صورت تصمیم مدیران ذی ربط این شرکت مشارکت در این طرح را وظیفه خود می داند.
وی اضافه کرد: صنایع در کنار فعالیت های اقتصادی باید تفکر زیست محیطی نیز داشته باشند و پتروشیمی به عنوان پیشگام این حوزه در فرهنگ سازی صنعت سبز آمادگی دارد.
پتروشیمی شازند واقع در کیلومتر ۲۲ جاده اراک – بروجرد یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات پلیمری، مواد شیمیایی کشوراست.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. ماهان گفت:

    بسیار عالی است، امیدوارم واحدهای دیگر صنعتی نظیر نیروگاه شازند، پالایشگاه، آلومینیوم سازی ، ماشین سازی و … هم در این عمل مهم که به عنوان یک کار مثبت جهت کاهش آلودگی های زیست محیطی است مشارکت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.