مقیمی:حل مشکلات معیشتی مردم نیازمند همت مضاعف مسئولان است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خمین، اظهار داشت: در سال‌های اخیر مردم با مشکلات عدیده‌ای در بخش معیشت و اقتصاد مواجه بوده‌اند که مسئولان باید تمام تلاش خود را برای حل این مشکلات به کار گیرند.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم توجه به امر تولید و اشتغال است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: استان مرکزی یکی از استان‌های مهم در قلب کشور است که برنامه‌های بهبود فضای کسب و کار، رونق اقتصادی، تولید، صنعت و اشتغال‌زایی، حوزه کشاورزی، گردشگری و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل ترکیبی در آن هم تمامی کشور را متاثر و بهره‌مند می‌کند و هم استان را به توسعه پایدار می‌رساند که باید در این بخش‌ها با قدرت کار شود.

مقیمی با بیان اینکه بخش کشاورزی از بخش‌های بسیار مهمی است که توجه به آن می‌تواند مشکلات اشتغال و تولید را به صورت همزمان بر طرف سازد، بیان داشت: امروز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی وجود دارد که برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها باید زیرساخت‌های آن را فراهم ساخت.

وی افزود: توجه به پراکنش و توازن سرمایه، در تمامی شهرهای استان مبتنی بر طرح آمایش سرزمین ، تقویت زیرساخت‌های اشتغال‌زایی و تجارت در شهرستان‌ها از موضوع‌هایی است که با جدیت دنبال خواهیم کرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه یکی از راه‌های رسیدن به توسعه متوازن بهره‌وری صحیح از منابع و استفاده بهینه از همه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود در استان است، ابراز داشت: هم اکنون راندمان آبیاری و اجرای طرح آبیاری نوین کشاورزی در استان ۳۰ درصد است که با اجرای طرح‌های توسعه‌ای می‌توان این راندمان را افزایش داده و میزان تولید در واحد سطح را افزایش داد.

مقیمی متذکر شد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از منابع آبی موجود به دلیل روش‌های غلط آبیاری از بین می‌رود، این درحالی است که می‌توان با اصلاح روش‌ها و ارائه راهکارهای جدید و افزایش بهره‌وری از هدر رفت آب جلوگیری و موجبات توسعه بخش کشاورزی را فراهم ساخت.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل عدم توجه برخی از شهرستان‌های خمین، خنداب و کمیجان از نظر توسعه با عقب‌ماندگی‌های شدیدتری نسبت به سایر شهرهای استان روبرو هستند که مسئولان فعلی باید تلاش خود را برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها به کار گیرند.

استاندار مرکزی یادآور شد: با توجه به اینکه شهر خمین زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی است، باید در توسعه این شهر تلاش بیشتری صورت گیرد و شان این منزلت رعایت شود، مسئولان باید برای یک هدف مهم که حل رفع مشکلات این شهرستان است گام‌های خود را استوار بردارند.

مقیمی عنوان کرد: مشکلات شهرستان خمین در شورای برنامه‌ریزی استان به صورت ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه نشست شورای اداری شهرستان خمین گفت: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به این معنا است که مسئولین باید برای تحقق این مهم دست در دست هم دهند و با تلاشی مضاعف حماسه اقتصادی را رقم زنند.

محمد ابراهیم رضایی اظهار داشت: اتحاد و همدلی مسئولان سبب افزایش اقتدار ملی و در نتیجه تقویت تیم مذاکره کننده در ژنو شد که این مهم قطعا می‌تواند نقش مهمی در ارتقاء سطح ملی، ساماندهی معیشت مردم و رشد تولید و ثروت ملی داشته باشد.

علیرضا کریمی، فرماندار خمین نیز طی سخنانی اذعان داشت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین چالش‌های پیش‌روی این شهرستان، بحث اشتغال و توسعه نیافتن بخش صنعت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.