آغاز عملیات اجرایی شهرک تخصصی صنعت نفت استان مرکزی در سال آینده

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از آغاز عملیات اجرایی شهرک تخصصی صنایع پایین دستی نفت استان مرکزی در سال آینده خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی ، علیرضا زاوشی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این شهرک تخصصی با هدف تجمیع واحدهای کوچک صنایع پایین دستی نفت استان مرکزی در یک محل و بهره برداری آسان آنها از مواد اولیه تولیدی در پالایشگاه و پتروشیمی احداث می گردد.

وی با اشاره به اخذ مصوبات هیات دولت برای احداث این شهرک تخصصی گفت: زمین شهرک نیز در جوار پالایشگاه امام خمینی شازند تهیه شده و عملیات اجرایی پروژه سال اینده از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی آغاز می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در ادامه از پروژه طرح توسعه پالایشگاه به عنوان یکی از پروژه های مهم و اساسی کشور یاد کرد و افزود: با تلاش شبانه روزی مهندسان داخلی یکی از بزرگترین و مهمترین پالایشگاه های دنیا در استان مرکزی مستقر شده است.

زاوشی یادآور شد: با بهره برداری از این ابر پروژه ملی بستر تولید محصولات استراتژیک نفتی در کشور فراهم شده که با تولید این محصولات زمینه رشد وتوسعه اقتصادی استان مرکزی بیش ازپیش فراهم خواهد شد.

وی در ادامه کاهش آلایندگی هوا در کلان شهر اراک و سایر کلان شهرهای آلوده کشور را از دیگر مزایای اجرای این پروژه برشمرد و گفت: با تولید بنزین یورو ۴ و یورو ۵ از آلایندگی هوای کلان شهرها کاسته خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.