افوده شدن ۸۰۰ قلم به کالاهای مشمول استاندارد

به گزارش مرکزی دیلی، سید ‌سعید ‌میرنظامی مدنی روز یکشنبه درگفتگو با خبرنگاران افزود: یکی از فعالیت‌های مهم و بزرگ برای توسعه، استاندارد‌سازی است.
وی اضافه کرد: سازمان استاندارد گلوگاه توسعه کشور است و صادرات در توسعه یافتگی نقش موثری دارد که در این راستا باید کالاهای داخلی قدرت عرضه در کشورهای دیگر را داشته باشد.
مدیر کل استاندارد استان مرکزی در خصوص استاندارد سازی فضاهای بازی نیز گفت: در این راستا۱۱ مرکز تفریحی و شهربازی در سطح استان شناسایی و بازرسی شدند که در نتیجه آن پنج واحد به دلیل عدم رفع مشکلات، مهر و موم شدند و چهار واحد نیز با رفع نقص?منتظر نظر کارشناسی برای ادامه فعالیت هستند.
میرنظامی افزود: اداره کل استاندارد بر اساس مصوبه سال۸۴ مبنی بر ممنوعیت استفاده از مواد و مصالح غیر استاندارد، نظارت بر واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات این اداره کل ارتباط با نظام مهندسی و تعامل برای نظارت بر مصالح ساختمانی و استاندارد سازی است که در این راستا ناظرین نظام مهندسی موظفند بر این امر نظارت کرده و از به کار رفتن مواد و مصالح غیراستاندارد در ساختمان سازی جلوگیری کنند.
وی، نظارت بر نصب و استاندارد آسانسورها را از دیگر وظایف این اداره کل دانست و افزود: در سال جاری شاهد ارتقای کیفی در استاندارد این بخش بودیم و از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری شده است.
این مقام مسوول ادامه داد: توقیف کالا و فرآورده های غیر استاندارد غذایی به ویژه آبلیمو از دیگر اقدامات این اداره کل است که به واحدهای متخلف فرصتی برای عودت محصولات داده شد و بسیاری از این واحدها در زمان ده روزه رفع تخلف کردند.
مدیر کل استاندارد استان مرکزی خواستار همکاری مردم استان با این اداره کل شد و افزود: همکاری و گزارش های مردم بسیار کارسازتر از بازرسی های بازرسان استاندارد است و اگر این همکاری به وجود آید و فرهنگ سازی در این راستا صورت گیرد دیگر هیچ محصول غیر استانداری تولید نخواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.