مقیمی بر کرسی استانداری مرکزی تکیه زد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، با معارفه استاندار جدید استان مرکزی در مراسمی که صبح شنبه با حضور وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم(ص)برگزار شد سکان هدایت استان مرکزی به دست مردی از شهر امام خمینی قرار گرفت.

زمزمه های تغییر استاندار مرکزی با روی کارآمدن دولت یازدهم از روزهای نخست کار این دولت کم کم به بحث جدی محافل و مجالس تبدیل شده بود تا آنجا که این حرفها و گمانه زنی ها درباره این که چه کسی بر صندلی چرم مشکین استانداری تکیه می زد به کوچه و بازار هم رسید و حتی مردم عامه نیز درباره آن سخن می گفتند.

بومی بودن استاندار جدید خواسته ای بود که همه از آن حرف می زدند

بومی بودن استاندار جدید خواسته ای بود که همه از آن حرف می زدند. خواسته به حقی که خوشبختانه در دولت یازدهم بالاخره جامه عمل بدان پوشانده شد تا مردی از جنس استان مرکزی به فکر اعتلای آن باشد.

استان مرکزی که در سال ۱۳۵۶ براساس تقسیمات کشوری با مرکزیت اراک به استان مستقل تبدیل شد هم اکنون با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود یک و ۸۲ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و دارای ۱۲ شهرستان، ۳۲ شهر ، یک هزار و ۳۹۴ آبادی دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی سکنه است.

استانی که عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور را با خود به یدک می کشد اما آیا توانسته سهم واقعی خود از این ظرفیت بزرگ تولیدی را دریافت کند؟

علی مرادی جوان ۲۵ ساله اراکی در این باره می گوید: استان مرکزی و شهر اراک به عنوان یک شهر صنعتی نام و آوازه بلندی در کشور دارد اما چرا باید جوانان این استان سهم انگشت شماری در صنایع آن داشته باشند؟

وی معتقد است اگر مدیران بومی و دلسوز سکان هدایت صنایع استان را در دست بگیرند مشکل بیکاری جوانان این خطه هم مرتفع خواهد شد.

حسین کیایی دیگر شهروند اراکی معتقد است استقرار دفاتر صنایع بزرگ مادر استان در تهران باعث شده تا صنایع این استان بالاخص در شهر اراک از پرداخت هزینه های اجتماعی سرباز زنند.

تلاش در جهت کاهش این آلودگی دیگر خواسته به حق مردم

آلودگی هوای اراک و تلاش در جهت کاهش این آلودگی دیگر خواسته به حق مردم اراک از استاندار جدید استان مرکزی است.

مریم ترکاشوند یکی از شهروندان اراکی در این باره در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آلودگی هوای اراک مشکل امروز و دیروز مردم اراک نیست این قصه سر درازی دارد که در لوای بی توجهی مدیران پیشین هرروز بیش از گذشته خود را بر مردم این شهر تحمیل می کند.

وی از استاندار جدید خواست بعد از در اختیار گرفتن کلید استانداری مرکزی ساعتی از یک روز آلوده را بدون خودرو در خیابانهای شهر تردد کنند و با درک درد مردم این شهر چاره ای اساسی بهر آن بیندیشد.

دریافت حق مردم استان از درآمدهایی که این استان برای کشور دارد از دیگر خواسته های مردم این استان است.

استاندار ۶۴ ساله استان مرکزی با توجه به بومی بودن و تجارب گذشته رسالت خطیری را عهده است که موفقیت در آن در گرو مردمی بودن و کار در قالب برنامه ای مشخص و مدون است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.