رجایی:استاندار جدید استان مرکزی از افراط در حوزه سیاست پرهیز کند

به گزارش مرکزی دیلی، عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اخیرا برخی گروه‌های افراطی که تصور می‌کنند پیروزی انتخابات از آن آنها بوده است، فعال شده‌اند، در حالی که در انتخابات آنها پیروز نشدند و لازم است استاندار جدید اجازه ندهد افراط گرایی در استان باب شود، چرا که مسائل باید از طریق عقلانیت و اعتدال پیش بروند.

وی تصریح کرد: توسعه استان‌ها همواره یکی از بحث‌های جدی است که در کشور دنبال می‌شود، متاسفانه استان مرکزی با وجود منابع، قابلیت‌ها و جایگاهی که در کشور دارد، بعد از انقلاب توسعه متوازنی نداشته است و افرادی که به عنوان استاندار این استان انتخاب می‌شوند، می‌توانند در زمینه توسعه متوازن استان نقش‌آفرین بوده و توسعه‌ای شتابان به آن ببخشند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان مرکزی با معضلات و مشکلات بسیاری مواجه است، خاطر نشان ساخت: یکی از مهم‌ترین معضلات و دغدغه‌های این استان بحث آلودگی هوا است که هر چند در سال‌های اخیر اقداماتی در راستای رفع این آلودگی صورت گرفته، اما کافی نبوده و باید کارهای اساسی‌تر و بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

رجایی توجه به موضوعات اجتماعی و بهداشت و درمان استان را از دیگر اولویت‌های کاری استاندار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در بخش مبلمان شهری و همچنین مسائل اجتماعی، شهر اراک با چالش‌های بسیاری مواجه است که باید برای رفع این چالش‌ها چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی شکل‌گیری یک مجموعه ویژه برای تصمیم‌گیری در حوزه فرهنگ را اقدامی موثر در راستای کاهش مشکلات این بخش دانست و تصریح کرد: شکل‌گیری این مجموعه می‌تواند استان را از نظر فرهنگی به جایگاه واقعی خود برساند.

رجایی همچنین با اشاره به نبود همگرایی در استان خاطر نشان ساخت: متاسفانه در حال حاضر همگرایی در استان بسیار ضعیف است و استاندار جدید باید بکوشد همگرایی بین شهرستان‌ها را افزایش دهد چرا که با وجود همگرایی است که می‌توان به آینده امیدوار بود.

وی در ادامه بر لزوم تقویت مدیریت دستگاه‌های اجرایی تاکید و بیان کرد: عدم استفاده از مدیران بومی در دستگاه‌های دولتی موجب بروز پاره‌ای مشکلات در این استان شده است که می‌طلبد استاندار دولت تدبیر و امید نیروهای توانمند بومی را به کار گرفته و این معضل را حل و فصل کند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استاندار جدید باید در حوزه سیاسی مشی رئیس جمهور مبنی بر داشتن اعتدال را در پیش گیرد، گفت: استاندار باید بداند در انتصاب خود وامدار هیچ گروه و حزبی نبوده و باید از افراط‌گری در حوزه سیاست پرهیز کند.

وی استفاده از فکر و انرژی همه اندیشمندان و نخبگان، تلاش به منظور بازگرداندن مازاد درآمدهای استان، تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه، حل مشکلات آب، دریافت سهم استان از ترانزیت کشور، داشتن روحیه کلان‌نگری، تعامل با نمایندگان مجلس، تلاش در راستای پایداری تولید در بخش کشاورزی، توجه ویژه به تالاب میقان، حل مشکلات بخش صنعت و حل آسیب‌های ناشی از خصوصی سازی برخی از کارخانجات استان را از دیگر خواسته‌های نمایندگان از استاندار دولت یازدهم عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.