ماهواره اصلی ترین عامل طلاق

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، حجت الاسلام حکمت علی مظفری در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک افزود: خانواده نهادی مقدس است و خود نقش اساسی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد اما با فروریختن بنیان خانواده  بسیاری از آسیبهای دیگر  نیز اتفاق می افتد.

وی خانواده را اولین نهاد اجتماعی و یکی از مهمترین و و اثرگذارترین نهادها دانست و تصریح کرد: زوجین اگر بخواهند خانواده آرامی داشته باشند، باید عناصر مطرح شده در روایات اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری عمل به دستور ­العمل ­های دینی قبل از ازدواج را مهمترین عامل پیشگیری از طلاق برشمرد و خاطرنشان کرد: پدر و مادر باید شور و شوق فطری فرزندان را نسبت به جلال و جمال الهی پرورش دهند و از رهگذر آن فضایل اخلاقی را به ملکات اخلاقی مبدل سازد.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع)، تصریح کرد:  هر چند که اقتصاد خانواده در برخی از مشکلات خانواده ها بی‌تأثیر نیست اما تأثیر اول را «اخلاق» دارد.

ماهواره اصلی ترین عامل طلاق

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: در ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع)  پول و خانه‌دار بودن زندگی آنها را پایدار، مستحکم و عاشقانه نکرد و این معیار بودن تقوا و دستورالعلمهای دینی بود که ازدواج آنها را تا ابدیت جاودانه کرد.

خطیب نماز جمعه اراک اساس ناسازگاری همسران را تفاوتهای آنها در ارزشها، احساسات، شناختها و رفتارها ­ی هریک دانست و گفت: آمار طلاق در جامعه روز به روز افزایش است و ۲۰ درصد از ازدواج ها در استان مرکزی به طلاق می انجامد.

وی پخش برنامه های غیراخلاقی و غیرمتناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ماهواره را اصلی ترین عامل در طلاق و فروپاشی خانواده ها دانست و گفت: فیلم هایی که در ماهواره پخش می شود همه در جهت فروپاشی خانواده هاست.

۲۰ درصد از ازدواج ها در استان مرکزی به طلاق می انجامد

حجت الاسلام مظفری اضافه کرد: در تعالیم اسلامی برای گزینش همسر مناسب، معیار های روشنی دارد که ازجمله این معیارها تحقیق و بررسی در ویژگیهای اخلاقی، جایگاه خانوادگی، پرهیز از فریبکاری،صداقت و .. است.

وی ادامه داد:  والدین بدلیل برخورداری از تجربه و اندیشه برتر و دلسوزی برای فرندان باید با راهنمایی های لازم وهدایت صحیح فرزندان در امر ازدواج بویژه در انتخاب همسر مناسب برای آنان، در کاهش آمار طلاق و آسیب های اجتماعی بیش از پیش تلاش کنند.

امام جمعه موقت اراک بیان کرد: تقویت بنیان‌های معنوی در خانواده و انتقال آن به فرزندان از نکات بارزی است که خانواده‌ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه به روز عرفه و شهادت حضرت مسلم (ع) اشاره کرد و اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان را برای حضور پر شور در آیین دعای عرفه دعوت کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.