گامی کوتاه تا احداث سه هزار واحد صنعتی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، زاوشی افزود: در استان بیش از دو هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی با بیش از ۸۴ هزار میلیارد ریال سرمایه و ۷۰هزار شاغل در استان فعال است که با راه اندازی واحدهای جدید صنعتی این رقم به مرز سه هزار واحد نزدیک می شود تا رکورد تازه ای در استان شکسته شود.

وی ابراز داشت: حرکت صنعت در استان مرکزی به دلیل شرایط مناسب محیطی و امکانات مورد نیاز صنعت رو به جلوست و با راه‌اندازی حدود ۶۲ واحد صنعتی از ابتدای سال تاکنون فاصله استان مرکزی تا رسیدن به مرز سه هزار واحد صنعتی کوتاه‌تر شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: واحدهای راه اندازی شده در زمینه تولیدات معدنی، محصولات غذایی و آشامیدنی و فرآورده‌های شیمیایی و فلزی می باشد که زمینه اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر را فراهم کرده است.
زاوشی با اشاره به اینکه، در این مدت همچنین جواز تاسیس ۷۶۷ مورد واحد صنعتی و معدنی صادر شده است افزود: مجوزهای صادر شده برای راه اندازی واحد صنعتی و معدنی، نشان از وجود زمینه های مناسب برای توسعه صنعتی در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان چهارمین قطب صنعتی کشور است تصریح کرد: تولید سیمان به میزان ۳ میلیون تن در سال، شیشه ۴۸۰ هزارتن، آلومینیوم ۱۲۰ هزارتن، انواع محصولات پتروشیمی ۱.۵میلیون تن، کمباین وتراکتور هزار و ۷۵۰ دستگاه، اتوبوس برون شهری هزار و ۷۰۰ دستگاه و تجهیزات فلزی ۱۵۰ هزارتن در سال بخشی از دستاوردهای استان مرکزی است.

زاوشی خاطر نشان ساخت: ۶۰ درصداتوبوس های بین شهری، بیش از ۶۰ درصد آلومینیوم ۶۵ درصد شیشه جام، ۷۰ درصد عایق‌های رطوبتی، یک چهارم ظرفیت خودروسازی وحجم عظیمی شیرهای سرچاهی کشور در صنایع بزرگ و مادر استان مرکزی تولید می‌شود

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. همشهری گفت:

    جناب آای مهندس زاوشی عزیز
    با توجه به این تعداد شرکت های فعال در استان پس چرا بیکاری در استان از سال ۸۶ به بعد هر روز اضافه و اضافه تر می شود و هیچ هم استانی های عزیز ی وجود ندارد که در خانواده اش هحداقل یک بیکار در انتظار کار وجود نداشته باشد.
    به نظر شما چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.