استانداری در ایستگاه شانزدهم

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، پس از حدود سه سال سکان استانداری مرکزی از علی اکبر شعبانی فرد به محمد حسین مقیمی زاده شهر خمین رسید و این ختمی بود بر بیش از ۱۰ نامی که در لیست های مختلف گروههای سیاسی استان مطرح می شود تا گمان اصلاح طلبان استان برای فتح صندلی استانداری استان پس از هشت سال محقق شود.

پس از تب انتخاب استاندار نوبت تب مطالبات است

در میان تب و تاب معرفی افراد اما، آنچه مهمتر است مطالبات زمین مانده مردمی است که با کار و تلاش شهره هستند و سالانه میلیاردها تومان به خزانه کشور واریز می کنند.

جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار نفری مردم استان مرکزی با تلاش های خود توانستند استان مرکزی را به استانی تولید کننده در بخش های صنعتی، کشاورزی و فناوری تبدیل کنند.

چهارمین قطب صنعتی در کشور، تولید محصولات کشاورزی به میزان دو و نیم برابر نیاز خود و صادرات میلیون ها دلاری سالانه خدمات فنی و مهندسی حاصل تلاش مردمی است که گاهی برای کسب امکانات ابتدایی با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

رفع دغدغه های معیشتی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این باره گفت: امروز مردم با معضلات بسیاری در زمینه بیکاری، ازدواج و اقتصاد دست و پنجه نرم می‌کنند که دولت آینده باید با برنامه‌ریزی در راستای حل این مشکلات کوشیده و حماسه اقتصادی را تحقق بخشد.

وی تصریح کرد: دولت آینده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در کشور بهره گیرد تا بتواند به درستی مطالبات مردم را تحقق بخشد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: دولت جدید در این برهه حساس از تاریخ وظایف بسیار سنگینی بر عهده دارد که یکی از آنها تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم است.

هوای پاک دغدغه مردم

در کنار این مشکل آلودگی هوای شهرهای استان دردی مضاعف است که به مردم استان روا داشته شده است. آلودگی هوا با گمان مردم حاصل سالها تلاش صادقانه در حوزه صنعت است تلاشی که این روزها انگ توسعه یک سویه صنعتی می خورد و نشان می دهد وقتی توسعه بدون توجه به خدمات رفاهی باشد می توان بلای جان تلاشگرانش باشد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در این باره با بیان این‌که از ابتدای سال‌جاری تاکنون شهر اراک ۵۵ روز آلودگی بیش از حد مجاز را داشته است، عنوان کرد: ۵۱ درصد عامل ‌آلودگی هوای اراک صنایع و ۴۷ درصد از عامل آلودگی هوا نیز خودروها هستند.

امیر انصاری با اشاره به پدیده ریزگردها و گرد و غبار در اراک گفت: ۷۰ درصد از آلودگی هوا ناشی از ریز گرد و گرد و غبارهایی است که از خارج از کشور وارد می‌شود و ۳۰ درصد آن‌ها ناشی از منابع داخلی و مناطق بیابانی است.

آلودگی هوا به اراک ختم نمی شود و این روزها نام ساوه، و شازند نیز برده می شود.

مطالبات زمین مانده فرهنگی در استان فرهیخته پرور

استان مرکزی را بیش از آنکه استانی صنعتی بدانیم استانی فرهنگی و دانشمند پرور است و بر اساس مطالعات صورت گرفته مشخص شده این استان بیش از شش هزار عالم، دانشمند، فقیه کشور و افرادی که به نوعی در ساختار علمی و سیاسی کشور دخیل بودند زادگاهشان یکی از شهرهای استان مرکزی اعم از اراک، تفرش، آشتیان، فراهان، ساوه و… که اوج آن امام راحل از دیار خمین است.

اما خدمات فرهنگی دینی و علمی استان مرکزی تاکنون با پاسخ مناسبی روبرو نشده است و این استان از نظر نیازهای فرهنگی و هنری نیازمند توجه است.

به عنوان مثال مصطفی مشایخی مدیرکل ارشاد استان مرکزی در یکی از اظهار نظرهای خود به نبود چاپخانه بزرگ و در خور نیاز استان اشاره کرده و گفت: وجود چاپخانه‌ای در شان اصحاب فرهنگ و هنر استان یکی از مطالبات جدی مردم در بدو فعالیتم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که خوشحالم امروز این مطالبه به حق مردم محقق شود.

و در مورد مطالبات و نیازهای فرهنگی استان تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

…و سطر آخر

در آخرین سطر مطالبات باید گفت، کاهش نرخ طلاق در استان، دانشگاهی بدون استان مرکزی و توجه به توانمندی این قشر، رفع مشکل بیکاری با وجود صنایع متعدد در استان و توسعه شهری و روستایی ومشکلات ریز و درشت دیگر از جمله مطالبات مردم استان است که رفع آن نیاز به بالا گرفتن تبی دارد چون تب معرفی استاندار ۶۴ ساله به عنوان شانزدهمین استاندار مرکزی، امید است لابلای منافع حزبی و گروهی و فردی این روزها گم نشود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.