تاکید شهردار بر ضرورت ایجاد برنامه ۱۰ ساله توسعه شهری در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، محمدابراهیم عباسی شهردار اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، در خصوص اجرای برنامه ۱۰ ساله توسعه درشهر اراک اظهار داشت: لازم است در شهر اراک به همت شهرداری و شورای شهر برنامه‌ای تعریف شود که براساس آن تعیین شود که شهر اراک طی ۱۰ سال آینده به چه شکل خواهد بود.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد که تعیین شود در شهر اراک به کجا می‌خواهیم برسیم، افزود: باید چشم‌اندازی در همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و ورزشی به منظور آبادانی شهر درنظر داشته باشیم و از افزایش مشکلات شهری مانند ترافیک، آلودگی هوا جلوگیری کنیم.

عباسی نقش شورای شهر در این زمینه را بسیار اساسی عنوان کرد و گفت: شورای شهر در ترسیم این چشم انداز اصل کار است و علاوه بر تنظیم این برنامه ۱۰ ساله لازم است که سالانه بودجه و اعتبار مناسب آن را مصوب کند.

طی روزهای اخیر شایعاتی تحت عنوان اینکه فرماندار اراک حکم شهردار را تایید نکرده است پخش شد که به گفته عباسی این نامه و اعتراض توسط یکی از مدیران استانداری مرکزی نوشته شده است.

وی درخصوص شایعاتی پیرامون تایید نشدن حکم شهردار جدید اراک از سوی فرماندار این شهر گفت: شورای شهر کار در این سمت را به من تکلیف کردند و من این سمت را پذیرفتم و البته فرماندار اراک نیز طی تماسی که  روز گذشته با من داشت طرح چنین موضوعی از جانب خود را تکذیب کرد.

شهردار جدید اراک دراینخصوص خاطرنشان کرد: براساس قانون در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر تنها وزیر کشور است که می‌تواند درخصوص تایید یا رد شهردار اظهار نظر کند و فرمانداری و استانداری در این خصوص مجاز به رد یا تایید شهردار نیستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.