آغاز ساماندهی دو سرای بازار تاریخی اراک

به گزارش مرکزی دیلی، سید محسن رحمتی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، در خصوص ساماندهی سراهای بازار تاریخی اراک به تشکیل «کمیته راهبردی» با حضور  شهرداری بافت تاریخی، سازمان میراث فرهنگی و سازمان بهسازی و نوسازی، اشاره کرد و افزود: حضور شهرداری بافت تاریخی در این کمیته موجب الزام‌آور شدن اقدامات تعیین شده برای هیئت امنای بازار، می‌شود.

رحمتی، کمک‌های سازمان زیباسازی شهرداری در ساماندهی بازار اراک را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سرای آقایی، شهرداری بافت تاریخی با اقداماتی نظیر کف‌سازی و محوطه‌سازی  به ساماندهی فضای روباز این سرا و سازمان میراث فرهنگی نیز در رسیدگی به قضای سرپوشیده این سرا با نصب داربست جهت رفع خطر جدی تخریب این سرا اقدام کرده اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، در پایان، رسیدگی به سرای آقایی و سرای کتابفروش‌ها در بازار تاریخی اراک را از الویت‌های اجرایی سازمان، عنوان کرد.

حسین منصوری‌زاده، سرپرست شهرداری بافت‌تاریخی اراک، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از ساماندهی سرای آقایی و سرای کتابفروش‌ها خبر داد و افزود: طی قراردادی با پیمانکار ، ساماندهی این دو سرا، از فردا آغاز می‌شود و به‌مدت دوماه ادامه دارد.

منصوری‌زاده، احیای سراها را که از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده بازار است؛ موجب رونق‌بخشی به بازار عنوان کرد و از نابسامانی فعلی وضعیت سراها خبر داد.

وی، احیای سراهای بازار را شامل رسیدگی به فضای روباز سراها خواند و افزود: در این راستا به کف‌سازی، نماسازی، نورپردازی، رسیدگی به باغچه‌ها و نصب المان‌هایی نظیر نیمکت، چراغ روشنایی و سطل زباله، می‌پردازیم.

  سرپرست شهرداری بافت‌تاریخی اراک، در پایان، به هدایت دستفروش‌ها در فضای روباز سراها به منظور ساماندهی وضعیت ایشان و عدم سدمعبر در مسیر اصلی بازار، به عنوان دیگر اقدامات مورد نظر در این بخش اشاره کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.