رضایی:اعتدال در حکومت‌داری، دیپلماسی اقتدار را برای کشور به ارمغان می‌آورد

به گزارش مرکزی دیلی، ابراهیم رضایی، منتخب مردم خمین در خانه ملت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، گفت: دین و عقل از ارکان اعتدال است؛ لذا هر فردی که مسئولیت اداره یک حکومت را عهده‌دار می‌شود باید از این دو خصیصه برخوردار باشد.

وی اظهار کرد: ضرورت اداره جامعه به‌صورت حکیمانه و آرمانی اقتضا می‌کند که اعتدال به‌عنوان شاخصه اصلی و کلیدی تصمیم‌گیری‌ها و اعمال حاکمان دولت‌ها قرار گیرد؛ چراکه در غیر این صورت آسیب‌های جدی بر جامعه در ابعاد مختلف وارد خواهد آمد.

تحقق هر آرمانی در گروی تسری آن از مرحله شعار به عمل است

رضایی با شعار اینکه تحقق هر آرمانی در گروی تسری آن از مرحله شعار به عمل است، تصریح کرد: شعار نقشه و تعیین‌کننده سرانجام هر امری است؛ ولی نباید به آن اکتفا شود و باید به مرحله عمل نیز برسد؛ لیکن تحقق شعار اعتدال‌گرایی در حکومت‌داری نیز منوط به آن است که به‌صورت عملی در جامعه پیاده شود.

وی با اشاره به اینکه اعتدال‌گرایی به دور از هرگونه از افراط و تفریط در امور اطلاق می‌شود، ادامه داد: پایبندی به اجرای حدود و احکام الهی زمینه‌ساز حرکت جامعه به سمت اعتدال است؛ چراکه خداوند متعال هر حکمی را بر اساس حکمت و مصلحت بشر صادر کرده است و سیاستی که برگرفته از دیانت باشد به‌طور قطع جامعه را به سمت پیروزی و موفقیت در تمامی عرصه‌ها رهنمون می‌شود.

ضرروت حفظ حقوق مردم و احترام به آن‌ها در عرصه ملی و بین‌المللی

رضایی افزود: اعتدال در حکومت‌داری دیپلماسی اقتدار را برای کشور به ارمغان می‌آورد و در این شیوه از حکومت‌داری ضمن حفظ حقوق همه مردم و احترام به آن‌ها در عرصه ملی از حقوق بین‌المللی آن‌ها نیز دفاع شده و حقی از آن‌ها ضایع نمی‌شود.

منتخب مردم خمین در مجلس در پایان با بیان اینکه اتخاذ تدابیر حکیمانه برای اداره شایسته جامعه از سوی مسئولان خود بهترین معیار در رستای سنجش کارآمدی دولت‌هاست، خاطرنشان کرد: قطعاً پایبندی به اعتدال از سوی سران جامعه عزت و سربلندی را برای آن کشور در عرصه داخلی و خارجی رقم خواهد زد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.