خطبه های نماز جمعه دیروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی پور در خطبه های نماز جمعه امروز در مصلای شهر اراک افزود: انرژی هسته ای یک نیاز برای ملت مسلمان است اما استفاده از دانش هسته ای برای ضرر و زیان زدن به انسانهای بی گناه هرچند که هم دین ما نباشند در دین مسلمانان شیعه پذیرفته نیست.

وی با تاکید بر اینکه هدف انقلاب اسلامی هم صلح و دوستی مطابق با فرمایشات پیامبر (ص)عظیم الاشان است تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی قصد ساختن بمب اتمی را داشته باشد از اهداف خودش خارج شده در صورتیکه دولتمردان ایرانی همچنان برسراهداف انقلاب تاکید داشته و دارند.

حجت الاسلام حسینی پور  با تاکید بر اینکه نصرت و یاری خدا در همه حال شامل حال ایرانیان مسلمان شده و می شود تصریح کرد: امروز گفتمان انقلاب که گفتمان دین شیعه است   جمهوری اسلامی ایران را به یک قدرت در منطقه و جهان تبدیل کرده است.

وی دعوت دولت امریکا برای مذاکره نشانه ای از قدرت ایران است خاطرنشان کرد:  آمریکا و غرب نیز این واقعیت را پذیرفته اند که باید در مقابل ایران رفتار دیگری داشته باشند.

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: باید با این مردم با تمدن مسلمان با زبان تکریم سخن گفت چراکه زبان تهدید و تحریم را مردم ایران نمی خواهند.

وی  با یادآوری سخنان عزتمندانه رییس جمهور ایران در سازمان ملل اظهار کرد: دکتر روحانی بسیار عمقتدارانه از حقوق ملت ایران دفاع کرد و ابرقدرتنهای دنیا بدانند امروز معادله چهان تغییر کرده است.

ایران  ثابت کرد که در صدد تولید سلاح های کشتار جمعی نیست

حجت الاسلام حسینی پور در خصوص گفته های مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران باید در عمل ثابت کند که به دنبال تولید بمب اتم نیست گفت: ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس به دنیا ثابت کرد که در صدد تولید سلاح های کشتار جمعی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: بخش عمده ای از امنیت به نیروی انتظامی سپرده شده و این بحث مسئولیت بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام حسینی پور  با بیان اینکه نیروی انتظامی در جامعه اسلامی باید مظهر قدرت، عطوفت و عزت باشد گفت: نیروی انتظامی یک نهاد انقلابی است و به همین دلیل مطالبات انقلابی مردم از این نیرو بسیار اهمیت دارد و به طور قطع باید پاسخ به مطالبات مردمی در اولویت برنامه های آن باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مطالبات جدی مردم از نیروی انتظامی، ورود جدی به عرصه امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه موقت اراک بیان کرد: بنا برفرموده مقام معظم رهبری، اقتدار، عزت، احساس مهربانی بامردم، دقت و مراقبت در انجام وظیفه و دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب باید از مهمترین شاخصه های نیروی انتظامی در کشور باشد.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی از جمله نهادهای مهم و اثر گذار در جامعه است چراکه بحث امنیت در جامعه اسلامی به عنوان زیر ساخت های توسعه مد نظر قرار داده شده است.

انتقاد از هزینه های سرسام آور ازدواج در برخی محافل

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) اشاره و عنوان کرد: ازدواج یکی از نیازهای مادی بشر است و ازدواج باعث می شود که نسل بشر از نظر روحی و جسمی ادامه پیدا کند و جوامع از آسیب ها مصون بمانند.

خطیب این هفته نماز جمعه اراک افزود: ائمه معصومین می فرمایند که هیچ بنایی در اسلام بهتر از ازدواج نیست و همه خانواده و جوانان باید دین را در ازدواج ملاک قرار دهند و بدانند که مهریه های سنگین آفات زیادی را در زندگی پدیدار می کند.

وی با انتقاد از هزینه های سرسام آور ازدواج در برخی محافل اظهار داشت: مردم به جای هزینه های سرسام آور، زمینه ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه دختران را فراهم کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری، ازدواج را آسان بگیرند و با خرافات و چشم وهم چشمی ها مبارزه کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.