جشن عاطفه ها، اینجا بزم مهرورزی است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، امروز پهنه کشور بزمگاه مهرورزی و جشن عاطفه ها است، همه آمده اند تا نشان دهند که می شود قاب زندگی را با مفاهیم عمیق انسانی آذین کرد.
در آغازین روزهای سال تحصیلی دانش آموزانی هستند که دنیایشان با همکلاسی ها متفاوت است و رویاهای کودکی آنان با هاله ای از فقر و مشکلات گره خورده است.
یکی از این دانش آموزان « عاطفه» ده ساله است، او تمام تابستان را به شوق حضور در کلاس درس سپری کرده اما با مشاهده لباس و کیف نوی همکلاسان حسرتی عمیق را در عمق وجودش حس می کند ، نوعی احساس بیگانگی که شاید از تفاوت دنیایش با دیگر دانش آموزان نشات می گیرد.
همه بچه ها با لباس های نو، کفش های برق زده، کیف های رنگارنگ و نوشت افزار آنچنانی در کلاس حاضر شده اند و عاطفه که از تمام این چیزها محروم است ساکت نشسته و مواظب است تا بغضش نترکد.
درحالیکه اشک در چشمانش حلقه زده تصمیم می گیرد که از جایش برخیزد و مدرسه را برای همیشه ترک کند اما یاد حرف مادرش می افتد که می گوید: «عاطفه جان خوب درس بخوان تا برای خودت کسی شوی و مثل من هشتت گروی نهت نباشد».
تمام ساعات کلاس در روز اول مدرسه برای عاطفه با بدترین افکار گذشت، با صدای زنگ مدرسه بچه ها با هیجانی خاص راهی خانه هایشان شدند و عاطفه با بی حوصلگی و ناراحتی، در طول راه به این فکر می کرد که فردا را چه کند.
چهره پدردر مقابل چشمانش نقش بست که با لبخند مهرآمیز و دستان پینه بسته او را تا مدرسه مشایعت کرده بود و با ذوق و اشتیاق همه امیدش را به رشد و آینده درخشان دخترش دوخته بود.
نمی دانست اگر مدرسه نیاید جواب دل رنج دیده مادر و آرزوهای پدرش را چه بدهد، یک لحظه عهدی را که با خود بسته بود در ذهنش مرور کرد و بار دیگر اعتماد به نفس برای اینکه امسال باید شاگرد اول شود در وجودش موج زد با خودش گفت عاطفه تو می توانی، بگذاردیگران همه چیز داشته باشد تو خدا را داری ، تلاش کن تا با داشته علمت در بین همکلاسی ها بدرخشی.
فردای آن روز وقتی معلم وارد کلاس شد یکی یکی اسم دانش آموزان را پرسید ، شغل والدین را جویا می شد و سرو وضع آنها را برانداز می کرد و نوبت به عاطفه که رسید تنها نامش را گفت.
آن روز اما وقتی به خانه رسید، یک جفت کفش با یه کیف قشنگ در کنار اتاق انتظارش را می کشید، با صدای بریده بریده گفت اینا دیگه مال کیه و مادرش گفت اینا رو یک نفر از کمیته امداد برای تو هدیه آورده، باورش نمی شد، در یک لحظه همه رویاهاش جان گرفته بود و او مصمم تر از قبل فقط به این می اندیشید که خوب درس بخواند واگر روزی پولدار شد همه بچه هایی که رویاهایشان در صندوقچه دل باقی مانده را خوشحال کند.
اینکه امروز بسیاری از خانواده ها در کام فقر و نداری با مشکلات تامین معاش مواجه اند امری انکارناپذیر است اما چیزی که همواره مزیت های انسانی فرهنگ کشورمان را برجسته کرده، وجود دستان مهربان و مهر ورز خیران است که در جشن عاطفه ها و مناسبت های خاص به اوج خود می رسد.
هر سال در ماه مهر جشن عاطفه ها با شکوه خاصی در سراسر کشور برگزار می شود، امسال نیز این جشن در روزهای دهم تا دوازدهم مهر محملی برای خلق بهترین صحنه ها در بارش شکوفه های عشق و انسانیت است.
معاون مشارکت های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: یکهزار و ۵۴ پایگاه مهرورزی برای جمع آوری کمک های مردم این استان دایر شده است.
«حسین محمدی» افزود: در این بزم مهروری یکهزار و ۲۷۵ نفر به عنوان نیروی انسانی پایگاه های جمع آوری کمک ها مشارکت دارند.
وی ادامه داد: جشن عاطفه های امسال این استان ۱۰ مهر در مدارس، ۱۱مهر در پایگاه های سطح شهر و ۱۲ مهر در مصلی های نماز جمعه این استان برگزار می شود.
محمدی اظهار کرد: مردم خیر این استان پارسال حدود شش میلیارد ریال به جشن عاطفه ها کمک کردند و پیش بینی می شود امسال این کمک ها به شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برسد.
وی گفت: پس از برگزاری جشن عاطفه ها، کمک های جمع آوری شده در سریعترین وقت بین دانش آموزان و دانشجویان نیازمند توزیع می شود.
هم اکنون حدود هشت هزار دانش آموز و دانشجو از حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند هستند.
تقارن ماه مهر و جشن مهرورزی و دستگیری از هزاران عاطفه که در اقصی نقاط محروم کشور چشم انتظار یاریگری هستند اتفاقی است که در تقویم دلها نقش می بندد با حضور من، تو و تمام کسانی که مثل ما می اندیشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.