به بن بست رسیدن طرح ترافیک محدوده مرکزی اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از وقایع استان، بر اساس مصوبه سال ۹۰ شهرداری و پس از تایید شورای ترافیک اراک مقرر گردید به منظور تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی در محدوده مرکزی شهر و همچنین کاهش میزان آلودگی هوای این منطقه، لاین سمت چپ خیابان امام خمینی(ره) حد فاصل میدان ولیعصر و خیابان محسنی به مسیر ویژه اتوبوس و تاکسی اختصاص داده شود.
بر اساس مصوبه این شورا همچنین قرار شد خیابان شهید رجایی از سمت میدان شهدا به سمت بلوار شهید قدوسی یک طرفه شود و خط ویژه این خیابان حذف گردد. همچنین خط ویژه خیابان شیخ فضل اله نوری نیز در این صورت حذف خواهد شد.
این طرح که به اعتقاد برخی کارشناسان حلاّل بسیاری از مشکلات ترافیکی هسته مرکزی شهر خواهد بود، با وجود قول مدیران و حتی نصب تابلوهای راهنمایی همچنان اجرا نشده است.
با این حال شنیده ها حاکی است اجرای این طرح بنا به دلیل آنچه نقص های اساسی آن خوانده می شود متوقف شده و نیاز به بازنگری دارد.
آبایی عضو شورای شهر اراک در گفتگو با خبرنگار وقایع استان ضمن تایید خبر فوق گفت: این طرح نیاز به بازنگری اساسی دارد و تا مشخص شدن نتایج آن فعلا این طرح اجرایی نمی شود. رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر در ادامه افزود: طرح های ترافیکی باید از بررسی دقیق تری برخوردار باشنــد و نمی توان بدون مطالعه یک طرح را اجرا کرد.
هنوز مشخص نیست چرا و چگونه طرحی که تا دیروز همگان اعم از مسئولین شهری و راهنمایی و رانندگی مدافع اجرای آن بودند، یک شبه اشکالات اساسی پیدا کرد و منتفی شد. طرحی که مسئولین قول اجرای آن از تاریخ ۶ شهریور را داده بودند امروز و با گذشت حدود یک ماه هنوز در بلاتکلیفی مانده است.
آیا عدم اجرای این طرح و دیگر طرح ها نشانگر عدم مطالعه و کارشناسی دقیق از سوی مسئولین است و یا بیانگر ترس مدیران از پافشاری بر تصمیم گیری هاست؟

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.