هفته دفاع مقدس فرصتی مقدم برای رجعت به ایثار و شهادت است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، ۳ مهرماه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: هدف از تشکیل انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) جز برای حاکمیت اسلام نبود.

وی اظهار کرد: وفاداری ملت مسلمان ایران به امام راحل سبب شد که همگی دست به دست هم داده و در برابر رژیمی که تا بن دندان مسلح و از سرویس‌های اطلاعاتی پیشرفته برخوردار بود به مقابله برخیزند و انقلاب را به سامان برسانند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه کشور ایران از لحاظ موقیت استراتژیک در خاورمیانه اهمیت بسیار زیادی برای کشورهای استعمارگر دارد، تصریح کرد: هنگامی که انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست، استکبارجهانی تحمل تشکیل نظام سیاسی مستقل در این کشور را نداشتند؛ لذا به هر ترفندی متوسل شدند تا این نظام را ساقط کنند.

وی افزود: دولت‌های استعمارگر از همان اوایل تشکیل انقلاب شیوه‌های مختلفی را به کار بستند تا مانع از پیشرفت آن شوند و هنگامی‌که به نتیجه نرسیدند دیوانه‌ای را در منطقه پیدا کرده و با وعده ژاندارمی منطقه و اعطای لقب سردار قادسیه به او به کشور ایران تاختند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشور ایران در آن برهه از زمان از نظر اقتصادی و تسلیحات نظامی از موقعیت مطلوبی برخوردار نبود و آمادگی لازم برای پاسخگویی به حمله متجاوزان نداشت، ابراز کرد: با وجود چنین شرایط نامساعدی امام راحل پیام قرآن را با صراحت تمام به گوش مردم ایران رساندند و فرمودند «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ» (سوره مبارکه آل‌عمران آیه ۳).

وی ادامه داد: وقتی که این پیام که برخاسته از عمق باورهای قلبی امام راحل بود به گوش مردم ایران رسید آن‌ها نیز با گوش جان آن را پذیرفته و به ندای امام لبیک گفتند و با تمامی توان وارد صحنه شدند و به دفاع از سرزمین ایران و مقابله با متجاوزان پرداختند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد تصریح کرد: امروز به برکت خون رزمندگان دفاع مقدس و با گذشت ۳۲ سال از جنگ تحمیلی کشور جمهوری اسلامی ایران در جغرافیای سیاسی جهان بهترین جایگاه را داشته و به‌عنوان کشوری با اقتدار در بین سایر کشورها مطرح است.

وی با اشاره به آیه ۱۳ سوره مبارکه احقاف که می‌فرماید؛ «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ»، ادامه داد: مسلمانان مطمئن باشند که استکبار در برابر نظام اسلامی ایران به زانو در خواهد آمد؛ چراکه این نظام در زیر لوای ولایت فقیه است و وجود با برکت ایشان رمز گشایش و پیروزی در همه عرصه‌هاست.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی مقدم برای رجعت به ایثارو شهادت است، افزود: تا مادامی که ملت ایران تبعیت از ولایت فقیه را سرلوحه امور خود قرار داده و با ایمان راسخ و استوار از اسلام و قرآن دفاع کنند سربلند و پیروز خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان مرکزی مهد مهدعلم، معنویت و انقلاب است، گفت: امروز بخش عمده‌ای از برکت حضور روحانیت در جهان اسلام مربوط به این استان است.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد ابراز بیان کرد: استان مرکزی مهد علمای بزرگی است که علاوه بر احیای اسلام ، انسان‌های بزرگی را در دامان خود پرورش دادند که جهان اسلام به دست آن‌ها رونق گرفت.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی محل ارتباط و تلاقی با بسیاری از استان‌های کشور است؛ لذا علاوه بر اینکه در حوزه فرهنگ اثربخش بوده، در این حوزه اثرگذار نیز است، ادامه داد: با توجه به شرایط خاص این استان لازم است که سازمان تبلیغات اسلامی با آگاهی و برنامه‌ریزی های دقیق در آن حضور یابد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه شرایط ویژه استان مرکزی از نظر علمی، صنعتی و سیاسی آن را از سایر استان‌ها متمایز کرده است، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن تمامی این شرایط امید است که سازمان تبلیغات اسلامی بتواند به نحو احسن مأموریت‌های خود را در این استان محقق کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.