اظهارات رئیس کل دیوان عدالت اداری کشور در جلسه شورای اداری استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی اظهار داشت: برخی برخوردها در دستگاه‌های اجرایی در شان مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که همین امر موجب افزایش شکایت‌های مردمی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی به دیوان عدالت اداری شده است.

وی با بیان اینکه برخورد ناشایست دستگاه‌های اجرایی با ارباب رجوع به بهانه برخی کمبودها غلط و پذیرفتنی نیست و کسی حق ندارد در تکریم ارباب رجوع کوتاهی کند، ابراز داشت: رسیدگی به امور مردم یک وظیفه شرعی برای همه مدیران است.

رئیس کل دیوان عدالت اداری کشور با بیان این که ارباب رجوع نباید تنها در لفظ و بیان ارباب رجوع باشد بلکه باید به معنای واقعی با ارباب رجوع در دستگاه‌های دولتی رفتار شود، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی بدانند اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا از صدقه سر مردمی است که همواره در سخت‌ترین شرایط از این نظام پشتیبانی کرده‌اند.

منتظری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در ادارات دولتی را عدم اطلاع کافی از قوانین حقوقی عنوان و افزود: بخش‌های قابل توجهی از ادارات به دلیل ضعفی که در حوزه حقوقی دارند در دفاع از لوایح ضعیف عمل می‌کنند این درحالی است که اگر بعد از یک ماه دفاعیه نهاد دولتی تنظیم و ارایه نشود دیوان عدالت اداری می‌تواند بدون در نظر گرفتن دفاعیه حکم خود را صادر و آن دستگاه را ملزم به پاسخگویی کند.

وی با بیان اینکه ۴۳۰ موضوع مختلف در امور اداری وجود دارد که به آنها رسیدگی می‌شود اظهار داشت: اگر حکم قطعی از طرف دیوان عدالت اداری صادر شود و مدیر آن دستگاه به آن رسیدگی نکند و پاسخگو نباشد مطمئنا دیوان عدالت اداری با وی برخورد خواهد کرد.

رئیس کل دیوان عدالت اداری کشور در ادامه با تبریک هفته دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس یادآور مقابله اسلام با کفر و باطل است که در این جنگ نابرابر تمام توان و تجهیزات مستکبران در اختیار فردی قرار گرفت که می‌خواست به گفته خود در چند روز نهال نوپای انقلاب را از پای درآورد اما ایثار و ایستادگی ملت موجب پیروزی تاریخی ایران اسلامی شد.

منتظری تصریح کرد: خاطرات رشادت‌های رزمندگان اسلام و حماسه سازی ملت ایران در تاریخ ماندگار خواهد شد و همچون برگ زرینی در خاطره تاریخی ملت ایران باقی می‌ماند.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی در جایگاهی قرار گرفته که کشورهای بسیاری برای ملاقات با مقام‌های ایرانی صف کشیده‌اند و این اقتدار و عظمت موجب شده تا رئیس جمهور آمریکا خواهان ملاقات مستقیم با رئیس جمهور ایران باشد و این در حالی است که این دیدار از طرف ایران پذیرفته نمی‌شود.

رئیس کل دیوان عدالت اداری کشور افتخارات نظام در هشت سال دفاع مقدس را سه عامل اصلی دانست و بیان داشت: ایمان و اعتقاد امام خمینی(ره) و رزمندگان اسلام، شخصیت و رهبری هوشمندانه امام(ره) و لبیک ملت ایران به فرمان ایشان برای حضور در جبهه جنگ و پشتیبانی همه جانبه ملت ایران از رزمندگان اسلام سه عامل اصلی در افتخار آفرینی ایران در جنگ تحمیلی است.

منتظری ادامه داد: حضور مردم در جبهه جنگ و دفاع همه جانبه از کشور به دلیل بود که مردم جنگ را دفاع از خود می‌دانستند و خداوند نیز با عنایت به رزمندگان اسلام پیروزی غرور آفرینی را نصیب کشور و ملت ایران کرد.

وی با اشاره به وظیفه سنگین مسئولان درقبال رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام گفت: امروز ما وارثان این جانفشانی‌ها هستیم و باید توجه داشته باشیم در عرصه خدمت رسانی به مردم در هیچ زمینه‌ای کوتاهی نکنیم و با مردم همانگونه که در شان نظام و انقلاب است رفتار کنیم.

رئیس کل دیوان عدالت اداری کشور خاطر نشان کرد: مشکلات و مسائلی که در دستگاه‌های دولتی شاهد آن هستیم به دلیل عدم توجه به این اصل مهم است این در حالی است که باید قدر موقعیتی که در اختیارمان قرار گرفته را بدانیم و در راه رضایت خداوند به مردم خدمت کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.