سلیمی:صحبت‌های اوباما باید واقع گرایانه باشد

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: سخنرانی دکتر روحانی سرشار از نکات مهم بود و دفاع جانانه‌ای از ایران را شاهد بودیم.

وی افزود: یکی از بحث‌های مهمی که رییس جمهور به آن اشاره داشت، بحث خشونت‌هایی است که در منطقه ایجاد شده و عزم جهانی برای مقابله با آن وجود ندارد چراکه برخی از همین قدرت‌های جهانی مسبب و پدید آورنده آن هستند و طرح آن توسط دکتر روحانی به معنی توجه ایران به مسائل منطقه و جهان است.

سلیمی اضافه کرد: نکته دیگر اعتماد سازی متقابل بود که باید جلب اعتماد صورت گیرد و جمهوری اسلامی به آن توجه داشته است. این آمریکا بود که برای انقلاب مشکل آفرینی کرد، جنگ را تحمیل کرد، حامی اصلی تروریسم است و همین آمریکایی‌ها هستند که دارایی‌های ایران را بلوکه کرده‌اند، امروز جمهوری اسلامی بر همین مبنا به سران این کشور اعتماد ندارد و باید امریکا در راستای جلب اعتماد ایران گام‌هایی جدی بردارد.

وی با اشاره به اینکه مسائل بسیار درست و منطقی از سوی دکتر روحانی با لحنی اثرگذار مطرح شد، عنوان کرد: دیدارهایی که بین رییس‌جمهور و روسای کشورهای دیگر انجام شد قطعا به روابط متقابل کمک خواهد کرد البته نحوه تعامل بین‌المللی بسیار مهم است.

سلیمی تصریح کرد: این روابط و منافع مشترکی که بین کشورها خواهد بود توان چانه زنی ما در مسائل منطقه و جهان را بالا خواهد برد، اقتدار ما را به نمایش خواهد گذاشت و مذاکرات، گفتگوها و دیدارها نقش موثری در روابط متقابل و درک مشترک از جریان‌های سیاسی خواهد بود و می‌تواند ظرافت تصمیم‌گیری‌های ایران را نشان دهد.

وی در خصوص سخنرانی اوباما در مجمع اظهار کرد: انتطار ما از اوباما این است که صحبت‌های واقع‌گرایانه را مطرح کند. با بیان فتوای مقام معظم رهبری انتظار می‌رود که حقوق هسته‌ای ایران نیز به رسمیت شناخته شود اما چنین نیست.

نماینده مردم محلات و دلیجان ادامه داد: رییس‌جمهور آمریکا می‌توانست در این مجمع در خصوص لغو تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران صحبت کند، در صورتی که در سخنان وی نوعی تناقض وجود دارد که باید این تناقض برطرف شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.