فرماندار اراک: استفاده از فناوری نباید باعث دور ماندن از ورزش شود

به گزارش مرکزی دیلی، «حسین بختیاری» روز شنبه در نشست شورای ورزش همگانی شهرستان اراک افزود: امروز با پیشرفت دنیای الکترونیک و استفاده از فناوری های مختلف، توجه به ورزش به ویژه ورزش های همگانی کمرنگ شده است.

وی بیان کرد: به همین دلیل آمار بیماری هایی که رابطه مستقیم با ورزش کردن دارند از جمله بیماری های اسکلتی، قلبی و عروقی، منشاء هورمونی و پرفشاری خون در جامعه افزایش یافته است.

فرماندار شهرستان اراک ادامه داد: در بحث ورزش همگانی تبلیغات و اطلاع رسانی زیادی صورت گرفته اما در عمل موفقیت زیادی نداشته ایم که چاره اندیشی در این راستا امری ضروری است.

بختیاری عنوان کرد: حداقل هر فردی باید برای ارتقاء سلامت خود پنج روز در هفته و هر بار ۴۵ دقیقه از زمان خود را به ورزش کردن اختصاص دهد.

فرماندار اراک افزود: بسیاری از افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان با افزایش اضافه وزن همراه هستند که این مهم یک خطر جدی است.

دکتر بختیاری بیان کرد: یکی از راه های بسیار موثر در کاهش وزن، ناملایمات خلقی و آسیب های اجتماعی توجه جدی به ورزش کردن است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: در شش ماهه نخست امسال ۲۸ هزار و ۲۸۳ ورزشکار به صورت سازمان یافته در این شهرستان فعالیت داشتند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۷۷ نفر مرد و بقیه زن هستند.

«عابد حقدادی» افزود: در این مدت ۱۸۴ مسابقه شهرستانی، ۱۷۳ مسابقات استانی و ۲۹ مسابقات قهرمان کشوری در اراک برگزار شده است.

وی، سرانه ورزشی شهرستان اراک را ۷۶ صدم متر مربع اعلام کرد و گفت: این سرانه در فضاهای روباز ۵۱ صدم مترمربع و در فضاهای سرپوشیده ۲۵ صدم متر مربع است.

در این نشست برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش تشریح شد و در خصوص راهکارهای ورزش پاک و مبارزه با دوپینگ بحث و تبادل نظر شد.

از ۲۶ مهر تا دوم آبان به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.