پیام استاندار مرکزی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، در این پیام آمده است: ادبیات حماسی و تاریخی سیاسی ایران پر از حوادث بسیاری است که در آن از شجاعت، جسارت و جوانمردانی یاد شده که در حفاظت و حراست از خاک و ناموس خویش هرگز از پای نیفتادند.

این پیام می افزاید: سی و یکم شهریور ماه مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس تجلی‌گر بخشی از این حماسه‌ها و جانفشانی‌های بزرگ و عظیم ملت شجاع و پرآوازه‌ای است که در طول هشت سال نبرد نابرابر مقابل رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام جنایتکار و نظام سلطه سرافرازانه مقاومت کرده و خالق حماسه‌های جاویدان و ماندگار بر صفحه تاریخ شدند.

در ادامه این پیام آورده شده است: بی شک این دوران داستان نسل زنده دیروز، امروز و آینده و همچنین راه رسیدن به معرفت کمال انسانی در دفاع از هویت دینی و موجودیت میهن عزیزمان است.

این پیام با اشاره به اینکه حماسه دفاع مقدس برخاسته از روح وحدت و ایمان والای ملت رشید و شجاع ایران اسلامی و اتکاء آنان به خداوند سبحان بود، ابراز می دارد:  بارزترین نقطه عطف تاریخ حماسی و سیاسی ایران اسلامی است که تنها به بهای رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های مردمانی حاصل شد که تمام هستی خود را در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی، عزت، شرف و موجودیت میهن عزیزمان در کف اخلاص گذاشتند و در سایه رهبری حکمیانه و مدبرانه بنیانگذار جمهوری اسلامی امام عظیم الشان(ره) حماسه‌ای ماندگار را خلق کردندکه جهانیان را به تحیر و تحسین واداشت.

در ادامه این پیام آمده است: این حماسه همیشه جاوید ضمن اینکه باعث اعتلای عزت، عظمت و شوکت نظام اسلامی ایران شد روح مقاومت و بیداری اسلامی را در مصاف با دنیای ظلم و جور در جهان پدیدار کرد.

پیام فوق اظهار می دارد: هفته باشکوه دفاع مقدس که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نموداری برجسته‌ای از افتخارات عظیم ملت است عرصه تابناکی از جهاد و شهادت بود که مجاهدان اصلی آن یعنی شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران بودند که تصویری بی نظیر و بی بدیل از دلدادگی خویش را به پروردگار به نمایش گذاشتند و صحنه‌های جاودانی برای همیشه تاریخ خلق کردند که افلاک را درنوردیدند.

در ادامه این پیام آمده است: فرهنگ دفاع مقدس در کشور عزیزمان که ریشه در اعتقادات و باروهای دینی و اسلامی دارد به مثابه میراثی گرانبها برای نسل‌های این مرز و بوم است و در عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران این فرهنگ با شکوه منشا برکات و دستاوردهای ارزشمند در زمینه تقویت باروهای دینی ارتقاء روحیه مقاومت و همبستگی و وحدت ملی، ولایتمداری، ایجاد خودباوری، خود اتکایی، استقلال و امنیت کشور در تمامی زمینه‌ها شده است. این پیام با اشاره تصریح می کند:  بی شک ترویج و توسعه فرهنگ دفاع مقدس به عنوان سند درخشان و جاویدان از عزم و اراده ملی و عزت و اقتدار اسلامی وظیفه همگانی است که همواره باید مدنظر قرار گیرد.

در پایان پیام فوق، استاندار مرکزی ضمن پاسداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان برای تمامی یادگاران هشت سال دفاع مقدس خاصه رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا از درگاه خداوند آرزوی سلامت و موفقیت روز افزون کرده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.