حسن بیگی : شوراها بازیچه دست کاندیداهای انتخاباتی نشوند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک شکرالله حسن‌بیگی در همایش شوراها که به مناسبت روز شورا و با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سالن اجتماعات فرمانداری اراک برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان و مدیران به عنوان نمایندگان دولت موظف هستند در مقابل رأی مردم امانت‌دار بوده و فضایی مناسب را برای حضور آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم کنند.

وی بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید مواظب باشند تا وارد سیاست نشوند و جایگاه حقوقی خود را حفظ کنند.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر ستاد انتخابات در استان تشکیل شده و همه تلاش مسئولان بر تشویق مردم برای حضوری پرشور در انتخابات معطوف خواهد شد.

حسن‌بیگی از فعالیت صادقانه و خالصانه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تقدیر کرد و از آنان خواست به مسائل و مشکلات مربوط به نواحی و منطقه خود به خوبی رسیدگی کنند.

وی اظهار داشت: متأسفانه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به جلسات و مصوبات شوراهای اسلامی بی‌توجه هستند این در حالی است که از شوراهای اسلامی می‌توان به عنوان بازوی یاریگر دولت یاد کرد.

سرپرست استانداری مرکزی با بیان اینکه مسئولان نیز باید نحوه نگرش خود را به شوراهای اسلامی تغییر داده و آنها را رقیب خود ندانند، تاکید کرد: مدیران و مسئولان باید بکوشند تا با تعامل و همدلی با اعضای شوراهای اسلامی روند خدمت‌رسانی به مردم را تسهیل کنند.

به گفته وی تعامل و همدلی در میان ارکان دولتی و خصوصی به مصوبات قانونی نیاز ندارد و همه باید با مشارکت در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنند.

سرپرست استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: وقتی در کارها شفاف‌سازی کنیم و با اعضای شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم تعاملی سازنده داشته باشیم قطعاً این موضوع اعتماد مردم را به دولت جلب خواهد کرد.

حسن‌بیگی گفت: در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان حلقه واسط میان دولت و ملت می‌توانند این شعار راهبردی را محقق کنند.

وی بیان کرد: نهادینه شدن ساختار و ایفای نقش شوراهای اسلامی مرهون حرکتی مستمر در بررسی و شناخت مشکلات و ارائه راهکار به مراجع مسئول به ویژه شورای عالی استان است.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: وجود روحیه همبستگی و همدلی رمز موفقیت کار جمعی از جمله در قالب شوراها است، بنابراین اعضای شوراهای اسلامی باید این ارزش مهم را در خود تقویت و از همه توان خود در حوزه‌های مختلف استفاده کنند.

حسن‌بیگی با تاکید بر لزوم ایجاد تعامل سازنده با مردم و مشارکت آنها در پروژه‌ها ادامه داد: نظارت بر فعالیت‌های شهری و روستایی و فراهم کردن محیطی سالم برای رشد و بلوغ فکری شهروندان یکی از وظایف شوراهای اسلامی به شمار می‌رود.

به گفته وی ایجاد تعامل و آشنایی با وظایف دستگاه‌های اجرایی یکی دیگر از وظایف اعضای شورهای اسلامی شهر و روستا است.

سرپرست استانداری مرکزی افزود: شوراهای اسلامی باید برای جلوگیری از روزمرگی با برنامه‌ریزی مدون و اولویت‌بندی مشکلات، راه را برای توسعه و رشد مناطق زیر پوشش فراهم کنند.

حسن‌بیگی با بیان اینکه شوراها نهادی نظارتی هستند، خاطر نشان کرد: اعمال نظارتی دقیق بر عملکرد مدیریت شهری و روستایی از دیگر وظایف شوراهای اسلامی است.

به گفته وی شورای اسلامی نهادی است که با تعامل به بلوغ اجتماعی می‌رسد و به عنوان پارلمان محلی به شمار می‌رود که توجه به آراء اکثریت باید سرلوحه کار این گروه قرار گیرد.

گفتنی است روز ۹ اردیبهشت به عنوان روز ملی شورا نام‌گذاری شده است.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.