اذعان رییس شورا به یک ضعف مهم و بی توجهی به عوامل بی اعتمادی شهروندان

مرکزی دیلی : براستی جلب مشارکت شهروندان به مدیریت شهری چطور محقق می شود؟ آیا می توان با انجام کارهای نمایشی و انجام مصاحبه و فعالیت های بنری و پوستری نظر مثبت شهروندان را به خدمات مدیریت شهری جلب کرد؟ شهروندان بیشتر از اینکه مصاحبه های مدیران شهری را ببینند فعالیت های آنها و میزان اثر گذاری این فعالیت ها را بر بهبود اوضاع شهر می بینند. به نظر شما چند درصد بی اعتمادی شهروندان حاصل ناتوانی مدیریت شهری در انجام امور روزمره شهر و تصمیم سازی برای بهبود وضعیت شهر و شهروندان است؟ آیا جز اینست که اگر شهروندان نسبت به رویدادهای حوزه مدیریت شهری اعتماد و نتیجتا مشارکت ندارند حاصل بی تدبیری و کم کاری های مدیریتی این حوزه است که مستقیما متوجه شورا و شهردار کلانشهر اراک می شود؟

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، کیومرث محمودی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از نارنجی پوشان شهرداری اراک افزود: تلاش بی وقفه و بی منت نارنجی پوشان شهرداری بر هیچ کس پوشیده نیست و در یک کلام باید گفت که سلامتی عمومی و زیبایی بصری کلانشهر اراک مرهون خدمات این تلاشگران است.

وی ادامه داد: شهروندان با تقویت شاخص های فرهنگ شهر نشینی باید ضمن کمک به عمران شهری، یاریگر تلاشگران در شهرداری ها باشند.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: خانواده ها با درک صحیح از مقوله آموزش به کودکان و بازتعریف نظام های فرهنگ شهرنشینی زمینه مشارکت بیشتر فرزندان را در ساخت شهری آباد فراهم کنند.

محمودی افزود: شعار شهر خوب محقق نمی شود بلکه باید با برنامه و همت شهر خوب را ساخت و این مهم محصول مشارکت عمومی شهروندان در توسعه و عمران شهری است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: پیگیری مشکلات صنفی و معیشتی تلاشگران نارنجی پوش خدمات شهری اراک با جدیت دنبال می شود.

شهردار کلانشهر اراک نیز در سخنانی گفت: اگر امروز شهری پاکیزه و عاری از نازیبایی ها به شهروندان هدیه شده، نتیجه تلاش خالصانه کارگران پرتلاش خدمات شهری است.

محمد ابراهیم عباسی بیان کرد: شهرداری کلانشهر اراک ۷۰۰ نیروی خدمات شهری دارد که در شیفت های مختلف در پنج منطقه مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: پیگیری تخصیص بیمه تکمیلی و جلوگیری از معوقات دستمزد و ارایه امکانات رفاهی و تفریحی برای کارگران خدوم حوزه خدمات شهری از برنامه های امسال شهرداری اراک است.

تجلیل از پنج کارگر نمونه خدمات شهری، مدیحه سرایی ولادت امام علی (ع) و مسابقه از دیگر برنامه های جنبی این همایش بود.

شهرداری کلانشهر اراک با پنج منطقه و ۱۵ سازمان مختلف مشغول ارایه خدمات به شهروندان اراکی است.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. اراکی گفت:

    شورای این دوره هنوز ثابت نکرده است که با دوره های تاریک پیشین متفاوت است هرچند ثابت کرده است که میداند باید متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.