خطبه های نماز جمعه دیروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی – سیاسی جمعه اراک افزود: بخش کشاورزی و صنعت با پتانسیل ها و ظرفیت هایی که دارد، می تواند نقش محوری را در اقتصاد هر کشور داشته باشد و با بهره گیری از توانمندی های قابل توجه در منابع و عوامل تولید و تکنولوژی جدید، بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم حل خواهد شد.

وی گفت:رشد کمی و کیفی تولیدات داخلی، قطع وابستگی به تولیدات خارجی را به همراه دارد که این مهم می تواند زمینه حماسه اقتصادی را محقق کند.

دری نجف آبادی تصریح کرد: افزایش عرضه با کیفیت کالا و خدمات و تکمیل حلقه های مفقوده تولید می تواند موجب گرایش هرچه بیشتر مصرف کنندگان به سمت تولیدات داخلی شود که این خود در رونق تولید در کشور بسیار موثر است.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان گفت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، تمامی ظرفیت های علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور باید بکار گرفته شود .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماه ذی القعده و آغاز دهه کرامت بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری متناسب با این دهه فرصت مناسبی برای ترویج سیره عملی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در جامعه است.

امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط اخیر در کشور سوریه اظهار کرد: کشورهای مسلمان باید هوشیار باشند و نباید به مستکبرانی همچون امریکا و اسراییل جنایتکار اجازه دخالت در امور داخلی کشورشان را بدهند.

وی حمله آمریکا به سوریه را محکوم کرد و افزود: ملت مقاوم سوریه اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست ها و آمریکای جنایتکار را، بی پاسخ نخواهند گذاشت.

اشاره به فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس، توجه هرچه بیشتر والدین و معلمان به تربیت دانش آموزان، اشاره به هفته حج، تاکید بر تقوا و دوری از گناه، از دیگر محورهای عبادی سیاسی خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان اراک بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.