خطبه های نماز جمعه دیروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلای شهر اراک گفت: همانطور که مردم در حماسه سیاسی برگ زرینی در تاریخ کشور ایران به ثبت رساندند و دولت نیز در حماسه اقتصادی در حال تلاش است اکنون وظیفه معلمین و متولیان فرهنگی است که با حماسه علمی خود، این تلاشها را توسعه دهند.

وی بر لزوم توجه بیشتر معلمان به پرورش به جای آموزش تاکید کرد و گفت: ترکیب علم، اخلاق و تزکیه انسان ساز است و باید در کنار آموزش علوم به پرورش هم توجه شود.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود به برداشتن تحریمهای یکجانبه از سوی غرب تاکید کرد و گفت: انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ماست و غرب نمی‌تواند استفاده از این انرژی را از ملت ایران سلب کند.

برداشتن تحریمهای ظالمانه حق ماست

وی ادامه داد: برداشتن تحریم‌های ظالمانه حق ماست و اوباما کور خوانده که از حق خود از استفاده از این انرژی دست بکشیم چرا که سران این کشورها خوب می‌دانند ایران به دنبال جنگ طلبی نیست.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع پاسداران ایران اسلامی مبنی‌بر نرمش قهرمانانه در عرصه بین‌الملل گفت: ایران اندکی از حقوق حقه خود کوتاه نمی‌آید.

آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به فرارسیدن سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس عنوان کرد: جنگ بین ایران و عراق به سرکردگی صدام نبود بلکه جنگ تمام عیار بین ایران و تمام دنیا بود به طوری که همه دنیا یک پارچه شدند و نیروهای انسانی و تسهیلات خود را بسیج کرده و در اختیار صدام گذاشتند و در برابر کشور ایران که با نام اسلام قیام کرده بود، جنگیدند.

هشت سال جنگ تحمیلی راهی نو و جدید برای بشریت عرضه کرد

وی عنوان کرد: ایران در هشت سال جنگ تحمیلی راهی نو و جدید برای بشریت عرضه کرد و با شعار نه شرقی نه غربی خود، دنیا احساس کرد رقیب جدی وارد عرصه شده که باید با آن برخورد کند و صدام را وادار کرد تا به یران حمله کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که نیروهای انسانی و تسهیلات ایران در جنگ بسیار اندک بود؛ افزود: رزمندگان ایران با روحیه قوی شهادت طلبی که به عنوان افتخار در خانواده‌ها مطرح شد و با امید به خدا وارد صحنه نبرد شدند و همین عوامل موجب شد تا ایران با تکیه بر ظرفیت های درونی خود و نه نگاه به مرزهای بیرونی، کمبودها را جبران کند و پیروز میدان جنگ باشد.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تعهدی که در نیروهای مسلح کشور شکل گرفته انها را به قدرتی شکست ناپذیر مبدل ساخته است.

وی با بیان این که درس‌های زیادی می‌توان از هشت سال جنگ تحمیلی گرفت؛ ابراز کرد: این که ملت باید به آرمان‌های خود وابسته باشند و نه به دیگران و معنویت و اعتقاد در همه عوامل تاثیرگذار است و اگر می خواهیم انقلاب تداوم داشته باشد باید قدردان رزمندگان باشیم و کسانی که در صحنه نبرد حماسه آفریدند را عزیز بدانیم مهم ترین درس هایی است که می توان از نبرد هشت ساله گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.