خطبه های نماز جمعه زاویه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، حجت الاسلام حسن باقری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه با اشاره به کشته و زخمی شدن چهار نفر طی روز های گذشته در سه راهی شهر زاویه(محور قدیم ساوه تهران) افزود: این مسیر به دلیل کم عرض بودن و حجم بالای تردد وسایط نقلیه سبک و سنگین همواره دستخوش سوانح و تصادفات متعددی است و تلفات جانی بسیاری در بر دارد.

وی ادامه داد: چاره اندیشی برای برطرف کردن مشکل این نقطه حادثه خیز بارها از سوی مردم به عنوان یک درخواست و نیاز اساسی به مسوولان گوشزد شده است اما با وجود پیگیری های انجام شده و بروز تصادفات، هیچ اقدامی صورت نگرفته و هر روز شاهد حوادث تلخی در این منطقه هستیم.

وی خواستار اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مسوولان به منظور برطرف کردن این مشکل شد.

خطیب جمعه زاویه در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: امنیت، آرامش و پیشرفت میهن اسلامی مرهون خون شهدا و دلاورمردی رزمندگان در دوران هشت ساله دفاع مقدس است.

وی برخورداری از نعمت ولایت فقیه، اعتقاد به توحید، نترسیدن از مستکبران و دشمنان اسلام و تبعیت از رهبری را به عنوان رموز موفقیت و پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: موفقیت‌های جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها، مرهون از خودگذشتگی شهدا و پایمردی دلاورمردان دوران دفاع مقدس است که باید این ارزش ها به نسل جوان منتقل شود.

وی همچنین با درخواست از مردم به منظور حضور حداکثری در برنامه های هفته دفاع مقدس افزود: مهمترین برنامه این هفته در این شهر برگزاری یادواره شهدای شهر زاویه است که برگزاری این مراسم بهترین شیوه انتقال فرهنگ و مفاهیم دوران مقدس و معرفی حماسه سازان این دوران به جوانان و نوجوانان است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن اول مهرماه و بازگشایی مدارس گفت: همواره تربیت، مقدم بر تعلیم است و متولیان امر تعلیم و تربیت باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه زاویه با بیان اینکه مردم از دیدگاه حضرت علی (ع) ، سه دسته اند گفت: عالم ربانی، متعلم و جویای علم و انسان های بی تفاوت و سرگردان سه دسته ای هستند که حضرت علی (ع) در موعظه ای که به کمیل در کتاب نهج البلاغه دارند به آن اشاره کرده اند.

وی بیان کرد: علم و دانش، انسان را به درجات معنوی بالایی می رساند و کسانی که دارای مال و ثروت بودند ولی علم نداشتند هلاک شدند.

حجت الاسلام باقری همچنین آغاز سال تحصیلی در حوزه های علمیه و مراکز آموزش عالی را نیز به فعالان این عرصه تبریک گفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.