۷۰ رشته صنایع دستی در استان مرکزی دایر است

به گزارش مرکزی دیلی، مجتبی رضوانی روز یکشنبه در حاشیه رونمایی از کتیبه های حجاری شده صلوات خاصه امام رضا(ع) و نمونه ضریح ساخته شده توسط هنرمندان اراکی در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از هفت هزار هنرمند دارای کارت شناسایی در استان مرکزی فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: بیش از ۳ هزار نفر از این هنرمندان بیمه شده و بیمه هزار نفر در دست اقدام است و مابقی نیز یا بیمه دیگری داشته و یا تمایل به بیمه شدن نداشته اند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: بیمه هنرمندان شناسنامه دار انفرادی است و هر هنرمند در جریان بیمه که متشکل از بیمه درمانی و بازنشستگی است، هفت درصد حق بیمه را پرداخت می کند.
وی اضافه کرد: تا سال ۹۰ به همت این اداره کل هر سال یک نمایشگاه کشوری با حضور گسترده هنرمندان برگزار می شد اما از سال ۹۱ تا کنون به دلیل نبود اعتبار این نمایشگاه برپا نشده است
رضوانی در خصوص تسهیلات پرداخت شده به هنرمندان گفت: در سال ۹۰ از طریق مشاغل خانگی ۵۰۰ نفر از هنرمندان برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که این رقم در سال ۹۱ به دلیل کمبود اعتباربه ۶۰ نفررسید و امسال هم هیچ اعتباری تا کنون برای انجام این کار داده نشده است.
وی افزود: افراد یا کارگاه هایی که د طرح صادراتی داشته باشند از طریق بانک توسعه صادرات تسهیلات ریالی و ارزی دریافت می کنند.
این مقام مسوول ادامه داد: این اداره کل برای ترویج فرهنگ بومی منطقه و حمایت از هنرمندان، آنان را به نمایشگاه ها ملی و بین المللی اعزام می کند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی حمایت از هنرمندان را ضروری دانست و گفت: هنر بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ بومی و ملی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.