مدیرکل استاندارد مرکزی خواستار توجه به مشخصات فنی لاستیک خودرو شد

به گزارش مرکزی دیلی، سید سعید میرنظامی مدنی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حادثه دلخواش اخیر در اتوبان قم تهران هشداری تلخ در جدی گرفتن ایمنی و استاندارد کالاها بود.
وی اظهار کرد: لاستیک باید علاوه بر نشان استاندارد، حاوی شاخص های فنی در خصوص نوع لاستیک ، تاریخ تولید و انقضاء، ویژگی های طرح عاج و گل و بسیاری اطلاعات دیگر را باشد و که دقت خریدار به این موضوعات تضمین کننده ایمنی لاستیک است.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: در سالهای اخیر متاسفانه لاستیک های چینی با کیفیت نازل جایگزین تولیدات کره ای مرغوب شده و مردم تنها با تکیه بر شهرت مارک با تحویل کالای غیرمرغوب جان خود و سرنشینان خودرو را به خطر می اندازند.
میرنظامی اظهار کرد: این فرهنگ باید در کشور جابیفتند که کیفیت جنس از بهای پرداختی برای آن مهمتر است.
وی بیان کرد: بهترین لاستیک برای خودروهای سواری لاستیکی موسوم به رادیال است که به خاطر ترکیب جنسی مقاوم و باداوام و لایه های تقویتی در آن علاوه بر ایمنی بالا ، با متوسط عمر بیشتر مقرون به صرفه نیز هست.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: قدرت چنگ زنی بالا به جاده، مصرف سوخت کمتر، نرمی فرمان حین رانندگی، ترمزگیری بهتر و قابلیت کنترل بیشتر در پیچ ها از مزایای استفاده از این لاستیک استاندارد است.
میرنظامی بیان کرد: نوع دیگری از لاستیک ها با عنوان بایاس در تیپ لاستیک های اسپرت قرار دارند که بیشتر جوان پسند است اما عملکرد ضعیف آنها در ترمز و پیچ، سایش بالا و برخی نواقص فنی موجب شده که این نوع لاستیک ها توصیه نشود.
وی اظهار کرد: نوع دیگری از لاستیک ها با عنوان طرح ترکیبی (بلوک – ریپ) به دلیل بهره گیری چند نوع الیاف سیمی و نخی مقاومت بالایی دارد و شناخت مردم از این مشخصات فنی آنان را کمک می کند که حین خرید بهترین گزینه را انتخاب کنند.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی توضیح داد: هم اینک تنها واحد تولیدی لاستیک در استان مرکزی در زمینه تولید لاستیک های خودروی سنگین فعالیت دارد که در ارزیابی تولیدات، مشخصات استاندارد آن رعایت می شود.
میرنظامی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای مهم ارتقای حقوق مصرف کنندگان بالا بردن سطح آگاهی مردم از مشخصات فنی کالاها و آشنایی آنان با زبان شناسنامه فنی کالایی است که در این راستا برنامه هایی با مشارکت اصناف در دست انجام است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.