آصفری:ادعای آمریکا درباره ساخت سلاح‌های شیمیایی توسط سوریه چیزی فراتر از اوهام نیست

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری، منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، با بیان ‌اینکه موانع بسیاری در راستای حمله آمریکا به سوریه وجود دارد، گفت: مهم‌ترین این موانع اعتراض و مخالفت اکثریت ملت آمریکا نسبت به این اقدام است که پس از جنگ آمریکا به افغانستان و عراق ملت این کشور دچار تنش‌های فراوان بوده و از ناآرامی و جنگ خسته‌اند.

وی در ادامه هدف اصلی آمریکا از حمله به سوریه را تضعیف پایگاه‌های مقاومت و حزب‌الله در منطقه دانست و تصریح کرد: آمریکا پس از اینکه نتوانست توسط معارضین و شورشیان به اهداف خود برسد به‌دنبال برنامه‌ریزی برای تضعیف سوریه در نشست ژنو دو است تا در این نشست سوریه در مقابل خواسته‌های به حق ملتش کوتاه بیاید.

منتخب مردم اراک در مجلس اعتراض سایر دولت‌ها به هرگونه عملیات نظامی علیه سوریه را دیگر مانع حمله آمریکا به سوریه دانست و افزود: به خطر افتادن پایگاه‌های آمریکا در منطقه در صورت حمله به سوریه از دیگر موانع تصمیم آمریکا برای حمله به این کشور است.

آمریکا مجوزی برای حمله به سوریه ندارد

آصفری اظهار کرد: از سوی سازمان ملل نیز هیچگونه مجوزی به آمریکا برای حمله به سوریه داده نشده است و ادعای آمریکا نسبت به ساخت سلاح‌های شیمیایی توسط سوریه چیزی فراتر از اوهام نیست.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توانایی ارتش سوریه برای مقابله با آمریکا را یادآور شد و افزود: هرگونه حمله نظامی آمریکا به سوریه با واکنش شدید ارتش این کشور همراه خواهد بود، هرگونه جنگ‌افروزی آمریکا در سوریه در درجه اول به ضرر خود آمریکا خواهد بود.

سوریه تنها کشور عربی بود که در دفاع مقدس حامی ایران بود

وی در رابطه با مواضع ایران در قبال سوریه نیز، گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه جنگ‌افروزی در منطقه است؛ اما در صورت رخداد جنگ، از دولت سوریه حمایت همه‌جانبه خواهد داشت؛ چراکه سوریه تنها کشور عربی بود که در طول ۸ سال دفاع مقدس حامی و مدافع ایران بود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان یادآور شد: آمریکا باید بداند که اگر هرگونه حرکتی علیه جمهوری اسلامی ایران شکل دهد با پاسخ محکم و دندان‌شکن ایران مواجه خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.