صادرات یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالا از گمرکات استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی «علیرضا صدیقی راد» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این کالاها به ارزش ۹۷۰ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۱۹۸ دلار به مقصد ۸۸ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و روسیه صادر شد.

وی بیان کرد: پیلت، پروفیل و شمش آلومینیوم، انواع هیدروکربن‌ها، مواد شیمیایی، پروفیل آهنی درز جوش‌دار، گاز مایع، تیر برق و سازه‌های فلزی، الیاف استر مصنوعی، رول دستمال کاغذی، شیر خشک صنعتی، قوطی آلومینیومی، میلگرد، بلوریجات و ظروف شیشه‌ای، کاشی، موادغذایی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالاهای صادر شده در این مدت از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۵۷ هزار و ۱۱۰ تن کالا نیز از ابتدای امسال تاکنون به ارزش ۵۸۰ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۳۵ دلار به این استان وارد شد که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی ۳۰ درصد افزایش دارد.

صدیقی راد گفت: این کالاها از مبدا ۵۱ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند، هنگ کنگ به استان مرکزی وارد شد.

وی اظهار داشت: کویل، شمش آلومینیوم آلیاژی، مولد برق گازی، دانه آفتابگردان خام، انواع پودر خوراکی، پاکت آبمیوه، کپسول ژلاتینی خالی، بادام زمینی خام، انواع اسانس خوراکی، ورق فولادی، قوطی آبمیوه و مرکب چاپ از جمله کالاهای وارد شده به استان مرکزی در این مدت است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: ۸۷۰ پرونده قاچاق کالا به ارزش یک‌هزار و ۷۴۹ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۱۷۵ هزار ریال در این استان تشکیل شد که تعداد این پرونده ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش و ارزش آنها ۲۱ درصد افزایش یافته‌است.

صدیقی راد افزود: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در ۱۱ ماه امسال ۱۳ هزار و ۳۵۶ میلیارد و ۱۵۲ میلیون و ۲۴۱ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷۶ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: گمرکات استان مرکزی در این مدت ۹ هزار و ۵۱۱ میلیارد و ۱۳۱ میلیون و ۵۷ هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۹۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.