برگزاری کارگاه آموزشی رسانه و مدیریت بحران در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، مدرس امداد و نجات موسسه آموزش عالی هلال ایران گفت: رویکرد ریسک، نوین ترین رویکرد مدیریت بحران است.

مهراب شریفی سده افزود: مجموعه تدابیر اتخاذ شده برای محافظت از جامعه را مدیریت بحران می گویند.

وی پیشگیری، آمادگی، پاسخگویی و بازتوانی را چهار کنش اصلی در مدیریت بحران برشمرد و ابراز داشت: مدیریت، علم تدبیر است و در آن باید کوشید تا خسارات را به حداقل برسانیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: به طور کلی رسانه ها می توانند واقعه و بحران پیش آمده را به اطلاع دیگران برسانند، آنان قالب هایی را برای پوشش خبری بحران ها درست می کنند که مسائل اصلی بحران ها را پوشش می دهند.

شریفی سده تصریح کرد: رسانه ها غالبا برای اینکه بر جذابیت اخبار خود بیفزایند در ارائه اطلاعات غلو کرده و در مواردی برداشت های غلط را به جای واقعیت به مردم منتقل می کنند.

وی با تاکید بر قدرت رسانه ها در ارسال پیام خاطر نشان ساخت: رسانه ها با توجه به قدرتی که در جذب توده مخاطبان و مشارکت در فرایند شکل دهی به افکار عمومی دارند، نقش قابل ملاحظه ای در بحران ها و کشمکش های اجتماعی، سیاسی و بین المللی ایفا می کنند.

مدرس امداد و نجات موسسه آموزش عالی هلال ایران افزود: رسانه ها در بین جامعه و سازمان های دخیل در مدیریت بحران، ارتباط مستقیمی برقرار می کنند و در انتشار اطلاعات حیاتی در جامعه، قبل، حین و بعد از بحران نقش موثری دارند.

شریفی سده در ادامه بیان کرد: رسانه ها با افزایش فشار بر مقامات رسمی، می توانند موجب تغییرات مثبت و موثر در مناطق خاصی شوند که در صورت عدم توجه رسانه ها، ممکن است نادیده گرفته شوند.

وی عنوان کرد: در مباحث عمومی جامعه و واکنش های تشدید کننده و یا ثبات بخش توده ها در قبال بحران منحصرا در اختیار رسانه ها نیست اما رسانه در این زمینه به عنوان یکی از مهمترین عوامل و بازیگران اجتماعی مطرح هستند.

گفتنی است این کارگاه یک روزه با حضور ۳۰ نفر از خبرنگاران شهرستان اراک و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرای روزنامه نگاران و هلال احمر برگزار شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.