آغاز به کار دومین جشنواره کشوری مد و لباس در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، مدیر امور استان های بنیاد ملی مد و لباس شامگاه روز دوشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه گفت: برپایی و حمایت از جشنواره های استانی راهی برای توانمندسازی تولید کنندگان داخلی است.

سعید هاشمی افزود: بنیاد  ملی مد و لباس با برگزاری جشنواره های استانی و حمایت از تولید کنندگان از پتانسیل های موجود در استان ها برای حضور در جشنواره فجر و دیگر جشنواره های بین المللی استفاده می کند.

وی ادامه داد: اینگونه جشنواره ها در استان ها راهی برای برقراری رابطه و ایجاد رقابت سالم بین طراحان، تولید کنندگان و هنرمندان در صنعت پوشاک و در نهایت رشد و ارتقاء تولیدات می شود.

مدیر امور استان های بنیاد ملی مد و لباس اضافه کرد: حضور تولید کنندگان مختلف در این جشنواره ها علاوه بر رونق بازار سبب ترویج فرهنگ و پوشش ایرانی و اسلامی در جامعه نیز می شود.

برگزاری جشنواره مد و لباس آقایان در آبان ماه سال جاری

هاشمی یکی دیگر از سیاست های بنیاد مد ولباس را حمایت از تولیدات داخلی دانست و گفت: محصولات ارایه شده در نمایشگاه ها علاوه بر زیبایی، مرغوبیت و قیمت مناسب مروج فرهنگ ایرانی و اسلامی و فرهنگ و پوشش بومی هر منطقه هستند.

وی با توجه به اینکه دومین جشنواره مد و لباس در استان مرکزی در حال برگزاری است، ادامه داد: لباس های به نمایش در آمده در غرفه نمایشگاه پس از داوری کد شیما(سند مالکیت مادی و معنوی اثر) دریافت کرده و اصل کار نیز در نمایشگاه دائمی مد و لباس تهران به نمایش در می آید.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری جشنواره مد و لباس آقایان در آبان ماه سال جاری نیز خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره اعلام شده و طراحان و علاقمندان به شرکت در آن می توانند الگوی آثار خود را تا پایان شهریور از طریق سایت لباس ایرانی ارسال کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی نیز گفت: نمایشگاه مد و لباس اسلامی راهی برای تشویق و ترغیب تولید کنندگان داخلی و گرایش هر چه بیشتر مصرف کنندگان به کالاهای ایرانی و پوشش اسلامی است.

محمد رضا عاشوری با اشاره به اینکه این نمایشگاه با استقبال خوب تولید کنندگان و طراحان لباس مواجه شده است، خاطر نشان کرد: حضور و بازدید مردم از این نمایشگاه سبب دلگرمی و اشتیاق هر چه بیشتر تولید کنندگان پوشش و برگزار کنندگان نمایشگاه می شود.

ایجاد اشتغال پایدار برای طراحان مد و لباس کشور و استان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در این نمایشگاه توانمندی های توکنندگان حوزه مد و لباس کشور و استان مرکزی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است گفت: تثبیت و ترویج الگوهای بومی و ملی در جامعه از اهداف برگزاری جشنواره استانی مد و لباس است.

مصطفی مشایخی هدف از برگزاری این جشنواره و نمایشگاه را ارائه نمونه طرح های جدید متناسب با شاخص ها و استانداردهای اسلامی ایرانی، فضای مناسب جهت معرفی برند، ایجاد ساختار مناسب جهت ساماندهی طراحی، تولید و توزیع پوشاک و زمینه سازی برای کشف ظهور استعدادها و خلاقیت های نو مرتبط با پوشاک اسلامی ایرانی دانست.

وی گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای طراحان مد و لباس کشور و استان، زمینه سازی برای آگاهی بخشی آحاد جامعه با انواع مدهای اسلامی ایرانی، ترویج طرح های ملی مناسب با سلیقه ها در خور شأن والای ملت ایران بر اساس سبک زندگی اسلامی و تقدیر از طراحان و تلاشگران توسعه پوشاک اسلامی ایرانی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است. 

نمایش زیبایی، تنوع و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برای جوانان

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و تاثیر آن در نسل جوان گفت: وقتی جوانان از پوشش نا مناسب غربی منع می شوند باید جایگزینی مناسب برای آنها وجود باشد.

سردار کریمی، افزود: این نمایشگاه می تواند برای جوانان زیبایی، تنوع و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را به نمایش می گذارد.

گفتنی است دومین جشنواره ملی مد و لباس و اولین جشنواره استانی تا ۲۳ شهریور ماه هر روز صبح و عصر برای بازدید علاقمندان دایر است.

دراین نمایشگاه ۱۰ غرفه محصولات و تولیدات طراحان داخلی و انواع پوشش های اسلامی و ایرانی و انواع مدل های چادر و مانتو به نمایش گذاشته شده است.

غرفه های این نمایشگاه شامل دوخت چادر، چاپ باتیک، تولیدی مهتاب، دستاوردهای دانشجویی دانشکده اطهر، بخش اقوام، کودکان، کارگاه آموزشی و تن پوش ایرانی، مشاوره و احکام و غرفه پوستر و عکس عفاف و حجاب است.

پس از داوری نهایی توسط کارشناسان مذهبی، روانشناسی، طراحی و دوخت لباس ۶۰ مدل مانتو، ۲۰ چادر، ۲۰ پوشش سر و ۲۰ لباس کودک و ۱۶ اثر از برگزیدگان جشنواره فجر سال های ۹۰ و ۹۱ به نمایش در آمده است.در پایان این جشنواره از نفرات اول تا سوم هر بخش و نفر برگزیده جشنواره تقدیر می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.