افتتاح نمایشگاه آثار منتخب اولین جشنواره هنرهای تجسمی حوزه هنری استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، دبیر اولین جشنواره هنرهای تجسمی حوزه هنری استان مرکزی شامگاه شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: در این نمایشگاه ۴۰ اثر منتخب جشنواره هنرهای تجسمی از ۲۶ هنرمند استان در رشته های نقاشی، پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور به نمایش گذاشته شده است.

محسن غلامی با بیان اینکه اولین جشنواره هنرهای تجسمی حوزه هنری استان مرکزی به صورت غیرحضوری برگزار شد، اظهار کرد: فراخوان این جشنواره در چهار رشته و با موضوعات نیایش، عاشورا، خانواده و بیداری اسلامی اعلام شد، که در این راستا ۱۸۹ اثر از ۵۲ هنرمند استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در دو مرحله داوری می شود و نتایج اولین داوری به صورت این نمایشگاه ارائه شده است و در مرحله بعد از میان آثار این نمایشگاه در هر رشته سه منتخب معرفی خواهد شد.

غلامی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره در روز پنج شنبه ۲۱ شهریورماه با اعلام برگزیدگان برگزار می شود، تصریح کرد: ارزیابی آثار توسط داوران حدیث صدرایی در رشته تصویرسازی، امیرحسین عبادیان در بخش پوستر، علی شعبانی در بخش کاریکاتور و محسن غلامی در بخش نقاشی انجام شده است.

هدف جشنواره، ارتقاء خلاقیت در ارائه مفاهیم ارزشی

دبیر جشنواره هدف برگزاری جشنواره را ارتقاء و حرکت به سمت خلاقیت در خلق آثار با موضوعات و مفاهیم ارزشی دانست و گفت: در برخی موارد دیده شده است که کلیشه و نگاهِ سطحی در خلق آثار ارزشی باعث پایین آمدن کیفیت آثار شده، به طوری که به جای تبلیغ و گسترش این موضوعات آن ها را تبدیل به ضدارزش کرده است.

غلامی ادامه داد: معنی لغوی و تعریف مرسوم خلاقیت نوآوری و دگرگونی است، ولی بهترین تعریفی که برای خلاقیت با آن مواجه هستیم و می تواند در برگیرنده تمامی تعاریف معمول باشد، سلامت فطری انسان است.

وی افزود: انسان به طور فطری هنرمند است و هر انسانی که به فطرت پاک و سلامت خود نزدیک شود، می تواند دست به خلق اثر بزند.

غلامی با اشاره به اینکه تمام انسان هابا یکدیگر تفاوت دارند، بیان کرد: این تفاوت باعث خلق آثار بدیع، نوآورانه و منحصر به هر فردی می شود.

این استاد هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: ارائه کارهای تکراری نشان دهنده این است که فرد یا هنرمند جایگاه خود را نمی شناسند و نسبت به خود شناخت ندارند.

غلامی گفت: شناخت جایگاه واقعی هر فرد در خلق آثار نو و متفاوت بسیار موثر است، به قول چارلی چاپلین “در جهان، جا برای اینکه همه هنرمند شوند هست”.

وی تاکید کرد: خوشبختانه پتانسیل و ظرفیت هنرمندان تجسمی استان در عرصه هنر و خلاقیت بالاست و قطعا با حمایت های مسئولین فرهنگی و هنری استان می توان قدم های مثبتی در راستای شکوفایی و رشد هنر استان خصوصا هنر تجسمی برداشت.

دبیر جشنواره با بیان اینکه این نمایشگاه دارای دو ویژگی خاص است، گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی هنرمندان با اساتید با موضوع خلاقیت در طول برگزاری نمایشگاه و برگزاری مسابقه برای مخاطبین با موضوع جملاتی در مورد خلاقیت از ویژگی های این نمایشگاه است.

غلامی گفت: نمایشگاه از امروز تا پنج شنبه ۲۱ شهریور، صبح و عصر برای بازدید علاقمندان برپاست.

گفتنی است در این جشنواره آثار پوستر هنرمندان حسین اسفندانی، فائزه براتی، لیلا سمیعی، بهنام تارخ، حمید نجاتی، احسان کمیجانی، مقداد شیرعلی و مهسا فرجی، در بخش نقاشی آثار هنرمندان صدیقه قاهانی، مهدی محمدی؛ سعیدرضا مقصودی، پیام فیروزی و ابوالفضل محمودی، در بخش کاریکاتور آثار هنرمندان سهیل محمدی، معصومه صفایی، مهدی عزیزی و میثم جعفرخانی، در بخش تصویرسازی آثار هنرمندان نرگس طاعتی، فهیمه زارع، فهیمه بشیری، احسان مرادی، فائزه صدیف و زهرا مقصودی به نمایش گذاشته شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.