بلاتکلیفی ۴۲۰۰ واحد مسکن مهر در استان مرکزی

مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی از ارائه ۷۰۰ فقره تسهیلات بافت فرسوده در استان مرکزی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در استان مرکزی بلاتکلیف مانده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، مجید امیری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران که در دفتر مدیرعامل این بانک برگزار شد با اشاره به طرح عید تا عید گفت: این طرح از عید فطر تا عید غدیر مقرر شده و در این طرح افرادی که از تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده‌اند پرداخت ۱۰ درصد مانده بدهی هنگام فروش حذف شد و بدون انجام این عمل شرایط انتقال واحدها و خرید و فروش انجام پذیر است.

امیری عنوان کرد: در طول مدت ۳ ساله‌ای که بانک مسکن متولی پرداخت تسهیلات ساختمانی نبود تعداد ۱۱۲ واحد در استان پرداخته شده و از اول اسفندماه ۹۵ که بانک مسکن عهده‌دار این مسئولیت تعیین شده در حدود ۴۰۰ واحد و هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال پرداخته‌ایم همچنین سهمیه استانی ۷۰۰ واحد مقرر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رقم تسهیلات در حدی است که شهروندان بتوانند یک واحد اختیار نمایند و قابل ذکر است که بازار نسبت به این شرایط واکنش‌های مثبتی نشان می‌دهد و افراد اقتصاد‌دان معتقدند که برای خروج از وضعیت رکود اقتصادی بخش مسکن باید فعال بماند زیرا که در شرایط رکود خانواده‌ها تمایلی برای خرید ملک نداشته و بیشتر منازل اجاره‌ای را ترجیح می‌دهند اما اگر شرایط به گونه‌ای باشد که قیمت اجاره بیشتر از سپرده‌گذاری شود این وضع نیز تغییر می‌کند.

امیری اضافه کرد: هزار و ۶۴۹ واحد تسهیلات خرید مشارکتی، مشارکت و فروش اقساطی سهم شراکت ناشی از مشارکت در ۳ ماهه سال گذشته با متقاضیان پرداخت شد که این تسهیلات در بهار امسال به هزار و ۸۷۸ واحد تسهیلات به ارزش ۶۳۵ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی افزود: ۵۸۰ فقره تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن به ارزش ۱۸۲ میلیارد ریال در بهار امسال به متقاضیان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش دارد و این مهم نشان از رونق در خرید و فروش در بخش مسکن دارد.

مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی به تسهیلات پرداختی این بانک اشاره کرد و گفت: ۱۶۷ میلیارد ریال تسهیلات در این مدت توسط بانک مسکن استان در بخش مشارکت به متقاضیان پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۳ و دو دهم درصد افزایش دارد.

وی این مهم را نشان از این دانست که محصولات بانک مسکن امسال شرایط مطلوبی در جامعه ایجاد کرده و به عنوان مشوق در ساخت و ساز موثر است.

مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی افزود: در بخش فروش اقساطی سهم شراکت ناشی از مشارکت نیز در سه ماه امسال ۹۵۳ فقره تسهیلات به ارزش ۲۸۵ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۳ و ۸۶ صدم درصد افزایش دارد.

امیری تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بدون رسوب برای متقاضیان سنتی‌ساز و صنعتی‌ساز از دیگر سیاست‌های انبساطی بانک مسکن به‌شمار می‌رود به طوری که این تسهیلات در شهرستان اراک و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر برای ساختمانهای سنتی سازهای واحدی ۹۰۰ میلیون ریال، صنعتی سازها ۱۱ میلیارد ریال، فناوری نوین تا واحدی ۱۳ میلیارد ریال و برای شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر به ترتیب ۷۰۰ میلیون ریال، ۹۰۰ میلیون ریال و ۱۱ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت می شود.

ارائه ۷۰۰ فقره تسهیلات بافت فرسوده در استان مرکزی در سال۹۵

مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی به افزایش پرداخت تسهیلات مسکن اشاره کرد و گفت: افزایش پرداخت تسهیلات در بخش مسکن و افزایش خرید و فروش در این بخش نشان از خروج از رکود و گشایش های اعتباری در این بخش دارد.

وی افزود: بانک مسکن مجری طرحهای دولت در این بخش است و این بانک برای رونق در بخش مسکن و خروج از روکود این بخش با آغاز کاهش سود سپرده‌های بانکی، داوطلبانه نرخ تسهیلات خود را ۲ درصد کاهش داده است که این مهم کاهش نرخ سود تسهیلات و کاهش ۲۰ درصدی اقساط تسهیلات بخش مسکن را به همراه داشت.

مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی به حذف تاریخ ازدواج زوج‌های جوان در دریافت تسهیلات اشاره کرد و گفت: حذف تاریخ ازدواج زوج‌های جوان برای دریافت تسهیلات و حذف شرط ازدواج اول برای آنان از جمله اقدام‌های بانک مسکن در راستای خانه‌دار شدن زوج‌های جوان است.

امیری خاطرنشان کرد: در راستای تحقق رویای خانه‌دار شدن زوجین بانک مسکن برای اهدای تسهیلات شرط تاریخ ازدواج که باید از تاریخ اول فروردین ماه ۸۵ به بعد بود را حذف کرده، همچنین زوجینی که به هر دلیل ازدواج دوم داشته‌اند نیز می‌توانند از دریافت این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بافت فرسوده از اول اسفند ماه سال ۹۴ به بانک مسکن محول شده که تسهیلات برای ۷۰۰ واحد بافت های فرسوده در سال ۹۵ به این استان اختصاص یافته است که از آغاز واگذاری این تسهیلات تا کنون به ۴۰۰ واحد تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی پرداخت شده است.

مدیرشعب بانک مسکن استان مرکزی به بحث واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و گفت: در خصوص مسکن مهر حدود ۵۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده که سهم ما از این طرح در حدود ۴۲ هزار واحد مقرر شده، همچنین تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن‌مهر در استان مرکزی وجود دارد که نیازمند تعیین تکلیف هستند و اقدامی در راستای فروش اقساطی آن‌ها صورت نگرفته است.

امیری ادامه داد: استان مرکزی کمترین چالش را در بخش ساخت‌ و ساز دارد و شرایط برای اولیه برای افتتاح پروژه وجود دارد، همچنین در حال حاضر کمتر از ۱۰۰۰ واحد پروژه متوقف را داریم که می‌توان گفت نسبت به شرایط ایده‌آل است.

وی افزود: نیازمند دائمی واحد جدید هستیم زیرا مهاجرت از اطراف شهر به داخل شهر امری همیشگی است، همچنین در راستای ازدواج انجام شده در حدود ۲۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخته‌ایم و از اصلی‌ترین اهدافمان کمک به تولید و تامین منابع مالی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.