افتتاح جشنواره ملی «مد و لباس ایرانی ـ اسلامی» در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، مهدی قاسمی، معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی از افتتاح نخستین جشنواره ملی و استانی مد و لباس ملی ـ ایرانی به همت دبیرخانه کارگروه مد و لباس استان با همکاری بنیاد ملی مد و لباس در اراک خبر داد.

وی بیان کرد: این نمایشگاه طی اولین سال متوالی با هدف ایجاد فضای مناسب جهت معرفی برندهای ایرانی ـ اسلامی، زمینه‌سازی برای کشف استعدادها و خلاقیت‌های مرتبط با پوشاک‌های ایرانی ـ اسلامی، ایجاد اشتغال‌های پایدار برای طراحان مد و لباس و تقدیر از طراحان و تلاشگران این عرصه برگزار می‌شود.

قاسمی در ادامه، ترویج طرح‌های ملی مناسب با سلیقه‌ها و در شأن ملت مسلمان بر اساس سبک زندگی اسلامی را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.

معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: این جشنواره از عصر امروز، ۱۶ شهریورماه به مدت یک هفته در محل دبیرستان شکرایی واقع در میدان ولیعصر(عج) اراک جهت بازدید علاقه‌مندان دایر می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره مد و لباس در قالب بخش‌های مختلف، طراحی لباس بانوان از قبیل چادر، مانتو و پوشش سر، طراحی لباس کودکان، لباس مدارس، بخش کارگاه‌های آموزشی، بخش سازمان‌ها و نهاد‌ها، بخش مؤسسات و آموزشگاه‌ها و بخش نشست علمی تخصصی، بخش آثار منتخب در نمایشگاه سال‌های گذشته، بخش البسه اقوام در سطح استان، بخش نمایش آثار برگزیده جشنواره و بخش علمی شامل پایان نامه‌ها، کارورزی‌ها، مقالات تخصصی در نشریات تجربی برگزار می‌شود.

قاسمی همچنین از گشایش غرفه‌های فروش لوازم و تحریر اسلامی، البسه اسلامی با ارائه بن تخفیف و غرفه دوخت نیم بهای چادر در حاشیه این نمایشگاه خبرداد.

معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ارسال بیش از ۲۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره در بخش استانی خبر داد و افزود: با داوری آثار ارسالی برگزیدگان نیز معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان از برگزاری مراسم اختتامیه این نمایشگاه خبرداد و گفت: این مراسم با حضور مسئولان استانی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره،۲۱ شهریورماه جاری در مجتمع ستارگان اراک برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.