یکی از مطالبات جدی اصحاب فرهنگ و رسانه در استان مرکزی احداث چاپخانه است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مصطفی مشایخی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از چاپخانه در حال ساخت شهرک صنعتی خیرآباد اراک، اظهار داشت: تأسیس چاپخانه‌ای بزرگ و در شان اصحاب فرهنگ و هنر استان یکی از مطالبات جدی مردم در بدو فعالیتم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که خوشحالم امروز این مطالبه به حق مردم در آستانه محقق شدن است.

وی تصریح کرد: بازگشایی مجتمع ستارگان (سینما قصرطلایی اراک) نیز یکی دیگر از خواسته‌های مردم این شهر بود که خوشبختانه توانستیم با حمایت‌های مسئولان و پیگیری‌های مجدانه این مجتمع را بعد از چندین سال تعطیلی بازگشایی کرده و در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به احداث چاپخانه در شهرک خیرآباد اراک، بیان داشت: به دلیل نبود چاپخانه‌ در استان مردم ناچار بودند تمام امور چاپی خود را در شهرهای خارج از استان انجام دهند که این اقدام علاوه بر زمان‌بر بودن هزینه‌های اضافی و هنگفتی را به آنان تحمیل می‌کرد.

وی ادامه داد: از آنجا که نیاز به چاپخانه به شدت احساس می‌شد، مقدمات کار را فراهم کرده و با دعوت از یک سرمایه‌گذار، اقدام به سرمایه‌گذاری در این زمینه کردیم.

مشایخی افزود: با توجه به اهمیت موضوع درخواست خود را در کارگروه و شورای اشتغال مطرح کردیم که با مساعدت مسئولان مقرر شد ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد که به دلیل بالا بودن سود تسهیلات سرمایه‌گذار از دریافت وام خودداری و با سرمایه شخصی اقدام به ساخت این چاپخانه کرد.

وی در پایان اذعان داشت: خوشبختانه سرمایه‌گذار از تخصص کافی در این زمینه برخوردار است و انگیزه بسیار خوبی نیز دارد که امید می‌رود با حمایت مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر شاهد رونق هر چه بیشتر این چاپخانه باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.