درآمد مالیات‌های مستقیم استان مرکزی به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال رسید

به گزارش مرکزی دیلی، حسن میرزاخانی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار کرد: اداره کل امور مالیاتی استان با ۹۲.۳% سهم از وصول درآمدهای عمومی استان در ۴ ماهه ابتدای سال جاری، شامل درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم مالیاتی به ارزش بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال را وصول کرده و رتبه اول وصولی در بین سایر دستگاههای اجرائی استان را کسب کرده است.

وی افزود: درآمدهای حاصل از مالیات‌های مستقیم در ۴ ماهه سالجاری بیش از هزار و ۵۶ میلیارد ریال است که ۵۷.۳% کل درآمدهای مالیاتی استان را در این دوره شامل می‌شود.

وی همچنین درآمدهای حاصل از وصول مالیات‌های غیرمستقیم استان در همین مدت که شامل مالیات بر کالاها و خدمات است را به میزان وصولی ۷۸۷.۷ میلیارد ریال اعلام کرد که سهم ۴۲.۷% از کل درآمدهای مالیاتی استان را شامل می‌ شود.

میرزاخانی اظهار داشت: برای تحقق ۱۰۰درصدی وصول درآمدهای عمومی استان در راستای رسیدن به اهداف مفاد بند(س) ماده ۲۲۴ قانون برنامه پنجم توسعه و همچنین افزایش قابل ملاحظه ارقام پیش بینی درآمدهای استان نسبت به سال گذشته در پیوست قانون بودجه سال ۱۳۹۲، می بایست تلاش دستگاه‌های اجرائی وصول کننده منابع درآمدی استان در وصول اینگونه درآمدها مضاعف شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه میزان وصولی سایر دستگاههای اجرائی بجز اداره کل مالیاتی و ردیف سایر درآمدها از کل وصولی های استان در مدت مزبور بالغ بر ۱۴۷.۴ میلیارد ریال، با سهم ۷.۴% است خاطرنشان کرد: ناحیه انتظامی منطقه مرکزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به ترتیب با حجم وصولی ۱۰۸.۳ میلیارد ریال و ۲۸ میلیارد ریال در این مدت، در اولویت‌های بعدی حجم وصولی درآمدهای عمومی استان قرار دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.