کاشت درخت به ازای تولد هر فرزند

به گزارش مرکزی دیلی، مرادعلی عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با اجرای این طرح به ازای تولد هر فرزند یک درخت در این پارک کاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: قرار است در این زمینه با اداره ثبت ‌احوال رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد تا در صورت تصویب، به ازای تولد هر نوزاد یک درخت در پارک تولد کاشته شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: براساس مصوبه کمیسیون خدمات شهری برای در نظر گرفتن مکانی برای ایجاد پارک تولد مقرر شد بخشی از پارک ۴۵ هکتاری انتهای خیابان هپکو برای ایجاد و کاشت درختان به ازای تولد هر نوزاد توسط خانواده‌ها اختصاص یابد.

عباسی خاطرنشان کرد: در این طرح خانواده‌ها پس از کاشت نهال به نام نوزادشان و آبیاری و نگهداری نهال نقش موثری در توسعه و حفظ فضای سبز شهر ایفا می‌کنند.

وی همچنین از اجرای مراحل مقدماتی طرح پلاک کوبی درختان شهر و آغاز طرح در اواخر ماه جاری خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این طرح از قطع درختان جلوگیری می‌شود و بر اساس شناسنامه درختان در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد.

وی، پیرامون نحوه آبدهی فضاهای سبز بیان داشت: ۹۰ درصد آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز از آب شرب جدا سازی شده و آبیاری فضای سبز از محل چاه‌های آب آلوده صورت می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک همچنین از تشکیل کمیته‌های تخصصی خدمات شهری و فضای سبز در معاونت خدمات شهری شهرداری اراک خبر داد و اظهار کرد: ایجاد ۲۰ پارک محله‌ای در شهر بیانگر عملکرد خوب شهرداری در توسعه فضای سبز است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.