ساخت مشعل روتاری در ماشین سازی اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری پانا، مهندس رشیدی افزود: در این نوع مشعل، سوخت با سرعت اولیه بالا در اطراف کاپ تعبیه شده در آن به ذرات ریز تبدیل می شود و به آرامی در فشار کم به کاپ در حال چرخش وارد شده و تحت نیروی گریز از مرکز آن قرار می گیرد، هوای ثانویه لازم جهت احتراق کامل سوخت، توسط فن تامین می شود و در این فرایند سوخت آنقدر کوچک می شود که به راحتی و بطور کامل بسوزد.

وی استفاده از چندین نوع سوخت با ویسکوزیته های مختلف را از مزیت های این نوع مشعل ها دانست و ابراز داشت: بیشترین استفاده این مشعل ها در دیگ های بخار از ظرفیت ۵ تن تا ۳۲ تن بر ساعت می باشد .

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: با دست یافتن به تکنولوژی ساخت مشعل و در دستور کار قرار گرفتن تولید انبوه نه تنها شرکت در تأمین آن بی نیاز خواهد شد بلکه خود بعنوان تأمین کننده مشعل و قطعات آن به زنجیره بزرگ نمایندگان خدمات پس از فروش شرکت تبدیل خواهد شد.

مدیر عامل گروه تولیدی دیگ های بخار شرکت ماشین سازی اراک اظهار داشت: اکثر شرکت های بزرگ سازنده دیگ های بخار در دنیا حسب درخواست مشتری و عملکرد بهتر دیگ، خود نسبت به طراحی و ساخت مشعل اقدام می کنند .

مهندس رشیدی خاطر نشان ساخت: یکی از اجزاء اصلی دیگ های بخار، مشعل های مورد استفاده در آن است که با توجه به عملکرد آن نقشی اساسی در کارکرد دیگ های بخار ایفا می نماید .

وی کاهش جرم گرفتگی سوراخ نازل در سوخت های با ویسکوزیته بالا بدلیل ساختار مشعل، تغییر سوخت به سوخت هایی با گرانروی متفاوت در کوتاه ترین زمان، صرفه جویی در مصرف سوخت و افزایش راندمان به دلیل کاهش قابل ملاحظه نسبت هوا، تراوش ناچیز در سوخت های با فشار پائین و عدم نیاز به بخار برای اتمیزه کردن در سوخت های با ویسکوزیته بالا را از مزیت های این مشعل ها برشمرد.

گفتنی است در گذشته مشعل های مورد نیاز دیگ های بخار از شرکت همورتی انگلستان و ساکی آلمان تامین و از طریق واحد بازرگانی خارجی در اختیار گروه قرار می گرفت که پس از قطع ارتباط با شرکت همورتی، گروه مبادرت به تامین آنها از منابع داخلی نمود که با توجه به محدود بودن ابن منابع و انحصاری بودن این شرکت ها مشکلات عدیده ای من جمله تاخیر در تحویل مشعل های مورد نیاز گروه ،افزایش روزمره قیمتها و… متوجه شرکت شد .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.