وقتی پای دلالان به وادی موسیقی هم باز می‌شود!

به گزارش مرکزی دیلی، احمد فروزان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، ضمن اشاره به چگونگی آشنایی خود با کودکان استثنایی و تشکیل گروه سایه در جهت حمایت از این کودکان اظهار کرد: همیشه در این فکر بودم که چطور می تونم به این کودکان کمک کنم اما در نهایت می تونستم فقط به آنها سربزنم و باهاشون بازی کتم تا روزی که چند تا از دوستان از برگزاری همایشی با یک انجمن خیریه خبر دادند که قرار بود در آن همایش ساز بزنند که من پیشنهاد اجرای یک کنسرت را دادم تا از این طریق درآمدی هم به نفع این کودکان حاصل شود.

وی افزود: در ابتدا ۱۰ نفر بیشتر نبودیم و کم کم بر اساس نیاز به رنگ بندی صدا یک سری سازها را اضافه و تا اینکه ۱۶ نفر شدیم و به بافت رنگ صدایی که می خواستیم رسیدیم اما تازه این شروع سنگ اندازی ها بود و اینکه پس از چهار ماه تلاش شبانه روزی بچه ها زمان زیادی هم صرف انجام مراحل اداری اجرای این کنسرت شد.

سرپرست گروه سایه تاکید کرد: این کنسرت قرار بود در خردادماه به روی صحنه برود، اما سنگ هایی که اداره ارشاد جلوی پای گروه انداخت این کار خیر را به عقب انداخت.

فروزان با اشاره به اجرای گروه های تهرانی و بروز یک سری دلال بازی ها در این راستا عنوان کرد: اجرای گروه های بزرگ موسیقی خارج از استان در این شهر نسبت به گروه‌های استانی در اولویت قرار دارند و مسوولین هنری نیز تحت تاثیر این گروه‌ها و دلالان قرار گرفته اند.

این هنرمند موسیقی ضمن تاکید به عدم حمایت مسوولین هنری این شهر از گروههای استانی ، گفت: در حال حاضر گروههای موسیقی خارج استان اولویت بیشتری نسبت به گروههای اراکی دارند.

سرپرست گروه سایه در ادامه ضمن تشکر از مدیریت فرهنگسرای آیینه اراک گفت: تنها مدیریت فرهنگسرا بود که قبل از پیشنهاد بنده برای گرفتن سالن، سالن را به صورت رایگان در اختیار ما قرار دادند. خدا را شکر می کنم که این عمل خیرخواهانه به گروه سایه محول شد

فروزان با بیان اینکه مخاطبان و عوامل اجرایی سهم بیشتری در برگزاری این کنسرت داشتند، اظهار کرد: گروه سایه این کنسرت را برگزار نکرده است، بلکه به ثمر رسیدن این اجرا فقط خواست حضرت حق بوده است که ما را در این اقدام قابل دانسته است.

وی افزود: مقدر شده بود چنین هزینه ای از دست مخاطبان به دست این کودکان برسد.

این هنرمند اراکی یادآور شد: اغلب خیرین فکر می کنند که انجام کارهای خیر فقط در برخی از مناسبت ها و روزهای خاص قابل قبول است، اما همیشه کودکان بی سرپرست، سرطانی و استثنایی هستند و هر ماهه چندین میلیون تومان صرف هزینه های دارو و درمان این فرشته های کوچک می شود در صورتی که خیرین می بایست سرتاسر سال به این امر مهم توجه داشته باشند.

پتانسیل استان مرکزی در زمینه موسیقی از همه کشور بیشتر است فروزان اظهار کرد: استان مرکزی از فرهنگ موسیقی برخوردار است و کلیت هنر در استان مرکزی بسیار قوی و پتانسیل موسیقی از همه رشته ها قوی تر است.

وی افزود: هر چند مسائل و مشکلات و بی مهری هایی در این رشته از سوی مسوولین انجام شده است اما پتانسیل اراک در موسیقی به نسبت جمعیت بیشتر از تهران است.

این هنرمند موسیقی یادآور شد: ردیف و اسکلت موسیقی ایرانی از خاندان فراهانی ها در این خطه آغاز شده و در تمام کشور پراکنده و همه گیر شده است.

سرپرست گروه سایه تصریح کرد: موسیقی اصیل ایرانی برگرفته از فرهنگ چند هزار ساله ماست و این را مدیون خاندان فراهانی ها که از منطقه فراهان خودمان بوده است هستیم. من تمام عمر هنرجو هستم و هنرمند واقعی حضرت حق است

احمد فروزان اظهار کرد: ۱۵ سال در زمینه موسیقی فعالیت دارم و ۶ سال نیز در آموزشگاههای رسمی این شهر به تدریس تار و سه تار مشغول هستم.

وی گفت: هنرجوهای خیلی خوبی در کلاس من پرورش پیدا کرده اند و در اجرای این کنسرت به عنوان دست چپ و راست من حضور یافتند.

این نوازنده تار و سه تار ضمن تاکید به افتخار شاگردی استاد محمد رضا لطفی،استاد شهرام میرجلالی، مازیار شاهی و صادق موسوی گفت: اگر امروز حرفه ای ساز می زنم بعد عظیمی از تفکر حرفه ای ام را مدیون استاد صادق موسوی هستم.

احمد فروزان تاکنون سرپرستی چندین گروه چون مولانا، سپهر، ارغوان را داشته و همچنین گروهای عندلیب، ارکستر مهرگان و چندین گروه موسیقی را همراهی کرده است.

این هنرمند در حال حاضر ساکن تهران است و با همراهی دوستانش ارکستر فرهنگستان هنر را تشکیل داده و تاکنون دو اجرا در این فرهنگستان داشته اند.

گروه موسیقی سایه به نفع کودکان استثنایی دو روز و در سه سانس که با استقبال بی نظیر اراکی ها روبه رو شد اجرا داشتند و عوامل این گروه عبارت بودند از؛ احمد فروزان نوازنده تار و سرپرست گروه، فرزاد صابری نوازنده تنبک، بهزاد کاظمی آواز، میثم علینقیان نوازنده کمانچه، علی فرجی نوازنده سنتور، نسرین مولایی و سپیده سادات موسوی هم خوان،، زهرا برومند نوازنده ی کمانچه احمد ملکی نوازنده عود، محسن نجفی، کیارش بیات نوازندگان تار، سعید لشنی نوازنده کمانچه آلتو،امین طاهری نوازنده سه تار، فرزاد سمیعی نوازنده مراژ، ابوذر غفاری نوازنده بم تار، مرتضی گودرزی نوازنده دف و ادو

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.