استاندار مرکزی:راه توسعه از مسیر مهارت آموزی می گذرد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی در جلسه تقدیر از برگزیدگان المپیاد فنی و حرفه ای در استانداری مرکزی ظهر شنبه با تاکید بر توجه ویژه به آموزش های فنی و حرفه ای در کشور افزود: برای بهبود شرایط زندگی همه افراد جامعه نیاز به کار، اشتغال و شرایط مناسب زندگی دارند؛ لذا برای دستیابی به شرایط مناسب زندگی افراد باید از دوره های نوجوانی به مهارت آموزی در رشته های مختلف فنی و حرفه ای، صنعت، کشاورزی و غیره بپردازند.

وی ادامه داد: هزینه برای آموزش های فنی و حرفه ای هزینه تلقی نمی شود بلکه به نوعی سرمایه گذاری برای کاهش قیمت تمام شده می باشد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه افرادی که برای کار کردن از مهارت های لازم برخوردارند هزینه های جانبی کمتری را در طول کار کردنشان تحمیل می کنند، افزود: باید با حمایت بیشتر از بخش فنی و حرفه ای بتوانیم کلیه نوجوانان و جوانان را به سمت آموزش های فنی و حرفه ای سوق دهیم؛ چرا که آموزش و یادگیری در سنین پایین تر ماندگار تر است.

مقیمی اظهار داشت: یادگیری انجام کارهای سخت که هم اکنون آنها را در جامعه به دیگران واگذار کرده ایم می تواند باعث کاهش نرخ بیکاری در جامعه شود.

وی ابراز کرد: مطابقت آموزش ها و انجام کارهای صنعتی و کشاورزی با تکنولوژی روز دنیا نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در توسعه کشور بشمار می رود.

آموزش های فنی و حرفه ای بازوان ایجاد اشتغال جامعه هستند

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای استان مرکزی هم در این جلسه گفت: آموزش های فنی و حرفه ای می توانند بازوان ایجاد اشتغال در جامعه تلقی شوند.

سید بهرام نجفی زاده با درخواست حمایت های بیشتر مسئولین از برگزیدگان المپیاد فن و حرفه ای در استان افزود: در صورت حمایت های بیشتر مسئولین از برگزیدگان المپیاد فنی و حرفه ای و اختصاص وام با حداقل سود از صندوق مهر امام رضا (ع)، این افراد می توانند به عنوان کارآفرین در جامعه زمینه ی اشتغالزایی را نیز فراهم آورند.

وی اظهار کرد: فنی و حرفه ای استان مرکزی آمادگی لازم را دارد تا با اعضای سازمان ملل در استان دیدار و آنها را با مراکز فنی و حرفه ای این استان آشنا کند.

نجفی زاده یادآور شد: هم اکنون مرکز فنی و حرفه ای استان مرکزی با انجمن پناهندگان دانمارک قرارداد  آموزشی را دارد که این کار از لحاظ اقتصادی برای کشور و استان بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است در پایان این جلسه از برگزیدگان المپیاد فنی و حرفه ای استان مرکزی با اهدای هدایایی توسط استاندار مرکزی تقدیر شود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.