تمرکز فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی در مصلای بیت‌المقدس اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی شامگاه گذشته، ۲۲ مردادماه در جشن شکرانه که در صدا و سیمای استان برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۸۳ سوره مبارکه بقره، گفت: هدف از ماه صیام کسب تقوای الهی بود که انسان در این ماه با بندگی حق و رعایت تقوای الهی خود را در مقابل امیال شیطانی بیمه کرده و توشه‌ای برای آخرت ذخیره می‌سازد.

وی بیان کرد: توفیقات بزرگی که در لحظه لحظه ایام ماه مبارک رمضان نصیب مومنان روزه‌دار شد جای شکرگزاری بسیار داشته و انسان هر چه به پاس آن شکرگزار رحمت الهی باشد باز هم نمی‌تواند دین خود را نسبت به نعمات الهی ادا کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: سحرهای ماه مبارک رمضان، وقت افطار، شب‌های قدر، نماز عید و فطریه همه شکرانه بود و تقویت و ادامه شخصیت معنوی و تربیتی و هویت عظیم معنوی که انسان در ماه مبارک رمضان کسب کرده است جای شکر دارد.

وی ادامه داد: صدا و سیمای استان مرکزی با پخش و رصد برنامه‌های متنوع قرآنی و پوشش برنامه‌های این ایام نقش خود را در راستای ترویج فرهنگ غنی قرآن به خوبی ایفا کرد که این جای تقدیر فراوانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: قرآن بزرگ‌ترین منبع انسان‌ساز بشری است که سرمایه‌گذاری در آن در جامعه مدرن امروزی بسیار لازم و ضروری است و صدا و سیما به‌عنوان تاثیرگذارترین رسانه نقش حساس‌تری در این راستا بر عهده دارد. اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم مهم‌ترین و خطیرترین وظیفه رسانه ملی است که لازم است تا همه تلاش خود را در این راستا به کار گیرند.

امام جمعه اراک در ادامه مصلی بیت‌المقدس اراک را مرکز تقویت وحدت و اتحاد مسلمانان عنوان کرد و افزود: متمرکز کردن فعالیت‌های قرآنی ـ فرهنگی در مصلای بیت‌المقدس اراک به‌عنوان بزرگ‌ترین مکان ترویج و تبیلغ اسلام لازم و ضروری است؛ لذا مسئولان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و با یک همت والا فعالیت‌های خود را در این مکان مقدس متمرکز کنند تا ضمن انعکاس مطلوب بین‌المللی، زمینه بهره‌گیری و استفاده قشر بیشتری از مردم و به‌ویژه نسل جوان فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان با تأکید بر رعایت نظم در انجام برنامه‌های قرآنی ـ فرهنگی، افزود: با فراگیر شدن ابزار رسانه در سطح جهانی و بین‌المللی مسئولان باید تلاش کنند تا اینگونه محافل را با نظم بیشتری برگزار کنند تا بتواند گامی در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی قرآن و اسلام در سطح بین‌المللی برداریم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.