افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری در مسجد ابوالفضل(ع) اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، نخستین مرکز نیکوکاری صبح امروز، ۲ مردادماه همزمان با سراسر کشور به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان استانی در مسجد ابوالفضل(ع) اراک افتتاح شد.

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، در حاشیه مراسم افتتاحییه این مرکز، گفت: مراکز نیکوکاری با هدف رفع نیاز محرومان در هر محل و منطقه به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی کشور و پلی بین مردم محلات با نیازمندان همزمان با سراسر کشور در سالروز میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) در استان افتتاح می‌شود.

ولیئی بیان کرد: در سراسر کشور طی شش ماهه سال‌جاری راه‌اندازی بیش از هزار و ۵۰۰ مرکز نیکوکاری پیش‌بینی شده که ۷۵۰ مرکز آن به‌طور همزمان در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

وی سهم استان مرکزی از افتتاح مراکز نیکوکاری طی ۶ ماه سال‌جاری را ۱۶ مرکز عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۵ مرکز در اراک و مابقی نیز در سایر شهرستان‌های استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، اظهار کرد: با ایجاد مراکز نیکوکاری به عنوان پل ارتباطی بین مردم و محلات، در واقع در هر محله یک مرکز امداد کوچک با مسئولیت هیئت امنای محل و معتمدین مساجد هر محل و حضور یک نماینده از کمیته امداد امام(ره) استان شکل خواهد گرفت که نقش امداد محلی را ایفا خواهند کرد.

وی ادامه داد: مسئولان مراکز نیکوکاری کمک‌های محلی را جمع‌آوری کرده و با شناسایی نیازمندان هر محله این کمک‌ها را به دست آنان خواهند رسانید.

ولیئی اظهار کرد: این مراکز در استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت که برای ایجاد هر مرکز نیکوکاری مبلغ ۴ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده که مابقی نیز از حوزه مشارکت‌های محلی و منطقه‌ای تأمین خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان در پایان از افتتاح ۳۲ مرکز نیکوکاری تا پایان سال جاری در استان خبر داد و بیان کرد: افتتاح ۱۶ مرکز نیکوکاری نیز طی ۶ ماهه دوم سال جاری در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.