صلاحی: کابینه پیشنهادی با شعارهای رییس جمهور تناسب دارد

به گزارش مرکزی دیلی ، عباس صلاحی در در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: هر فردی برای انتخاب ممکن است ملاک‌های خاص خود را داشته باشد اما آنچه واقعیت است این است که نمایندگان باید متناسب با وزارتخانه و تخصصی که وزرای پیشنهادی دارند و همچنین با توجه به عملکردی که داشته اند تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه مسوولان نظام که در پست‌های کلان کشور حضور دارند مورد وثوق هستند، افزود: آنچه مهم است تخصص و تعهد و عملکرد وزراست که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

صلاحی در خصوص برنامه‌های وزرا گفت: قاعدتا آنچه عنوان می‌شود و آنچه عمل می‌شود متفاوت است. برنامه‌های ارائه شده خوب بوده است اما چیزی که مهم است نوع عملی شدن این برنامه‌هاست. با توجه به شرایط کشور لازم است که وزرا هر چه سریع‌تر کارشان را آغاز کنند. برنامه‌های وزرا نشان می‌دهد که عزم جدی وجود دارد که کارها سریع‌تر شروع شود.

وی با اشاره به اینکه رییس‌جمهور در این مدت با تشکیل کارگروه‌ها و بررسی امور، افراد موثقی را انتخاب کرد ادامه داد: بهتر است از سخت گیری‌ها پرهیز شود، سیاسی بازی و جناحی‌گری عمل نشود چون آنچه ضرورت دارد این است که وزرا هر چه سریع‌تر کارشان را آغاز کنند.

نماینده تفرش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه‌هایی که پیشنهاد شده است بخشی دراز مدت و کلان و بخشی فوریتی است  و باید شرایط فراهم شود که برنامه‌های کلان عملیاتی شود. آنچه امروز برای جامعه حیاتی است و توجه به آن اولویت دارد مسائل اقتصادی و پرداخت یارانه‌هاست.

وی با بیان اینکه دولت تصمیم گرفته است مرحله اول پرداخت یارانه‌ها را ادامه دهد، اضافه کرد: لازم است برنامه‌هایی در راستای رفع مسائل اقتصادی کشور عملیاتی شود تا ثبات اقتصادی حاکم شده و بر بازار ارز و واردات نظارت جدی وجود داشته باشد. این امور باید در برنامه فوریتی کشور قرار گیرد و تصمیم هم بر این است که این روند ادامه یابد و دولت باید کنترل کافی را اعمال کند.

صلاحی علاوه بر مهم دانستن مسائل اقتصادی بر توجه ویژه به مسائل سیاسی و تعامل با دنیای خارج تاکید کرد و گفت: تعامل درست، شرایط کشور را بهبود خواهد بخشید و  نتیجه آن سامان گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و کاهش تحریم‌هاست. در حال حاضر در زمینه اقتصادی بسیاری از مشکلات به سیاست خارجی برمی‌گردد درصورتی که با داشتن روابط درست و تعامل با دنیا می‌توان بخشی از مشکلات را حل کرد.

وی خاطر نشان کرد: رییس جمهور با توجه به تجربه ای که در مسائل هسته ای دارد باید به جمع‌بندی رسیده و با حفظ تکریم کشور  و تعامل درست به نتیجه مطلوب برسد با قدرت عمل کردن در این زمینه باعث می‌شود که جهان متوجه شود نباید در مذاکرات به دنبال باج‌خواهی باشد.

صلاحی درخصوص وزای پیشنهادی گفت:  وزرای پیشنهاد شده اکثرا تجربه‌های لازم را دارند و متناسب با وزارتخانه‌ها انتخاب شده‌اند و امید است که در رای اعتماد با شناخت درست و رعایت شایسته‌سالاری عمل شود و وزرا نیز تلاش کنند در حوزه عملکردی خود پایان یافتن طرح‌های نیمه تمام را در اولویت قرار دهند و سپس به دنبال طرح‌های جدید بروند.

نماینده مردم فراهان آشتیان و تفرش در پایان اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور کابینه با شعارها و سخنانی که رییس جمهور داشته  است متناسب است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.