منعقد شدن تفاهم نامه آبزی پروری در استخر های دومنظوره استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، ˈحسین اکبریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تفاهم نامه برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن اقتصاد مقاومتی و گسترش فعالیت های آبزی پروری در استخرهای ذخیره دومنظوره کشاورزی و راه اندازی کارگاه های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در مقیاس مشاغل خانگی امضا شده است .

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی در این تفاهم نامه دوساله ، متعهد شد تسهیلات و منابع مالی مورد نیاز جهت احداث استخرهای ذخیره دومنظوره پرورش ماهی (سردآبی و گرمابی)، تجهیزات آبزی پروری و تهیه نهاده های مورد تایید شیلات و همچنین تجهیز و راه اندازی کارگاه های تکثیر و پرورش ماهی زینتی دارای مجوز مشاغل خانگی را تا سقف ابلاغی پرداخت نماید.

اکبری تامین مربی جهت برگزاری کلاس های آموزشی، کمک به فرهنگ سازی مصرف آبزیان، همکاری در تامین نهاده های آبزی پروری از طریق تعاونی ها، تهیه طرح های تیپ پرورش ماهی قزل آلا، گرمابی و زینتی را از جمله تعهدات مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد.

وی افزود: سالانه دو هزار و ۱۰۰ تن ماهی در استان مرکزی تولید می شود که حدود یک هزار و ۹۰۰ تن آن در استخرهای دو منظوره است.

دو هزار و ۲۰۰ استخر دو منظوره در استان مرکزی فعال است که سه درصد منابع آبی بخش کشاورزی را در بر می گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.