مطالبات جامعه کارگری استان از دولت تدبیر و امید

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از صدای اراک،

مجید عینی، دبیر حزب اسلامی کار استان مرکزی:

باید قوانین کار اصناف از صنایع بزرگ جدا شود

جدا کردن قوانین کاری اصناف از صنایع بزرگ از اولویت های مهم جامعه کارگری است.

دبیر حزب اسلامی کار استان مرکزی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: وقتی قانون کار در صنایع بزرگ و اصناف یکسان است، حق بسیاری از افراد شاغل در مجموعه های بزرگ کاری تضییع می گردد. جدا کردن حرفه ها و صنوف از کارخانجات در زمینه اجرایی شدن قوانین کار بسیار ضروری است.

مجید عینی، همچنین به بهبود فضای کسب و کار که توسط دولت منتخب نیز تاکید می گردد، اشاره کرد و گفت: باید وضعیت به گونه ای گردد که کارگران به سمت واحدهای صنعتی بزرگ هدایت شوند و در آنها احساس مالکیت کنند و به دنبال سهام آنها باشند.

وی تصریح کرد: حقوق ومزایای کارگران، حداقل است. به عنوان مثال، حق مسکن برای کارگران، ماهانه ۱۰ هزار تومان می باشد که این مبلغ، حتی ورودی یک رستوران نیز نمی شود که انتظار می رود در دولت جدید نسبت به این موضوع توجه ویژه صورت گیرد.

وی لغو قراردادهای موقت کاری، افزایش مهارت و نهادینه کردن آموزش به خصوص در قشر تحصیلکرده دانشگاهی و نیز حل معضل اشتغال را از دیگر اولویت های مطالبات جامعه کارگری در استان عنوان کرد.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر اراک، همچنین از اشتغال به عنوان بزرگترین و تنها دغدغه جامعه کارگری نام برد و گفت: این دغدغه نه تنها مشمول جامعه کارگری می شود، که حتی همه مردم با آن مواجهند. برای حل معضل بیکاری، طرح هایی ارائه نمودیم که از جمله آن سرمایه گذاری در کارخانجات تولیدی و صنایع کوچک است؛ چرا که تنها در صنایع زودبازده، اشتغال و بازدهی با سرعت بیشتر و در کوتاهترین زمان صورت می گیرد. وی تصریح کرد: در این زمینه برای صنایع بزرگ و مادربه واسطه شرایط تحریم نمی توان اقدام چندانی انجام داد. از این رو توجه به صنایع کوچک و زودبازده می بایست مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گیرد.

یکی از مدیران شرکت مهندسی ماشین سازی اراک:

اصلاح ساختار مدیریتی صنایع اصلی ترین نیاز بخش صنعت است

اصلی ترین مشکل در شرایط فعلی و شرایط گذشته، ساختار نامطلوب مدیریتی صنایع بوده می باشد.

از این رو شاید بتوان گفت اصلاح ساختار مدیریتی صنایع، اصلی ترین نیاز بخش صنعت است که همه صنعتگران آن را در این شرایط، احساس می کنند. یکی از مدیران شرکت مهندسی ماشین سازی اراک ضمن اظهار مطلب فوق گفت: البته که این تغییر ساختار باید ابتدا در صنایع دولتی و سپس در صنایع خصوصی صورت گیرد. وی که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: در صنایع دولتی، به جای آنکه مدیریت، صنعتی باشد سیاسی است و همین امر منجر به عدم اشراف کامل مدیریتی صنعتی به صنعت شده و موجب رکود و بی انگیزگی فعالان این بخش گردیده است.وی بیان داشت: یکی از عقب افتادگی های صنایع استان مرکزی به خصوص در کارخانه ماشین سازی این است که قابلیت ساخت بسیاری از تجهیزات و دستگاه های موردنیاز سایر صنایع در این مجموعه وجود دارد ولی متاسفانه به دلیل عدم حمایت، این صنعت غیر فعال شده و کشور و استان، نیاز صنعتی خود را از دیگر کشورها تامین می کنند. البته که دوگانه بودن ماشین سازی اعم از دولتی و خصوصی بودن آن و اینکه بخش اعظمی از سهام آن مربوط به دولت است نیز در ایجاد این رکود نقش بسزایی داشته است. از این رو از دولت آینده انتظار می رود شرایط کنونی صنعت را که در آن هم کارفرما و هم کارگر متضرر هستند رو به بهبود پیش برد، چرا که در این وضعیت، حق صنعتگر داده نمی شود و در حق نیروهای فعال این حوزه اجحاف می شود.

مهدی زمانی نوری، دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه:

لغو قانون قراردادهای موقت کار و ایجاد امنیت شغلی از اولویت های مطالبات جامعه کارگری است

سازمان تامین اجتماعی، حیات خلوت سیاست بازان بوده است. دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه گفت: لغو قانون قراردادهای موقت کار و برقراری امنیت شغلی از اولویت های مطالبات جامعه کارگری از دولت منتخب است. وی افزود: علیرغم پیگیری های مکرر و ارسال طومارهای متعدد به مسوولان به خصوص به شخص رئیس دولت مهرورزی در خصوص رسیدگی به مشکلات و خواسته های به حق کارگران و عدم حصول نتیجه، از دولت منتخب (دولت تدبیر و امید) انتظار داریم علاوه بر لغو قانون قراردادهای موقت کار، حمایت از قانون کار را در اولویت برنامه های حمایتی خود از قشر کارگر قرار دهند.

همچنین توجه به معیشت و سفره تهی کارگران و بازنشستگان که ناشی از تورم اقتصادی می باشد و نیز مهار تورم و گرانی و افزایش منطقی دستمزدها را مورد توجه قرار دهد.

«زمانی نوری» ادامه داد: حفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی نیز از دیگر مطالبات جامعه کارگری است چرا که علیرغم گذشت ۶۰ سال از عمر این سازمان ولی متاسفانه پاسخگوی نیازهای بیمه ای و درمانی بیمه شدگان خود نبوده و هر روزه، حیات خلوت سیاست بازان بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.