برگزاری ششمین اجتماع آلودگی هوا در میدان شهدای اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، میدان شهدای اراک عصر شنبه محل تجمع افرادی بود که با در دست داشتن شعارهایی چون” اراک در سرطان اول” ، “همشهری همه در یک قایق نشسته ایم”، “برداشت سولفات سدیم از کویر میقان را متوقف کنید” و ” حال همه ی ما خوب است اما تو باور نکن” را در دست داشتند.

راضیه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جمع شده ایم اینجا تا بالاخره این مشکل حل شود گفت: همسر من به بیماری آسم مبتلاست و در این هوا دچار مشکلات زیادی شده است.

وی اضافه کرد: با این وضعیت نمی شود در این شهر ادامه داد و باید مسئولین یک فکر جدی بکنند.

علی زند کریمی کارمند شرکت مهندسی و ساختمان شرکت ماشین سازی اراک نیز گفت: درست است که برخی از ریزگردها از سمت عربستان و عراق و سمت به شهر می آیند اما برخی از ریزگردها از سمت شرق و کویر میقان می آید که این مسئله نیز جدی گرفته نمی شود.

ریزگردهای کویر میقان به سولفات سدیم آغشته است

وی با بیان اینکه این ریزگردهای کویر میقان که به سولفات سدیم آغشته است، تصریح کرد: مسئولین به وضعیت ریزگردهای کویر میقان سروسامان بدهند و برداشت سولفات سدیم را از این تالاب بین المللی متوقف کنند.

حیدری نیز به خبرنگار مهر گفت: بچه های ما به اکسیژن نیاز دارند و این حق طبیعی را از آنها دریغ نکنیم و حداقل هوا و آب پاک را از آنها نگیریم.

مژگان دانشجوی رشته حسابداری نیز خواسته خود را انتقال واحد آن سازی شرکت آلومینیوم سازی اراک عنوان کرد و گفت: واحد آن سازی باید به بیرون شهر منتقل شود و خطوط قددیم این شرکت نیز هر چه زودتر باید جمع شود.

به آقای استاندار می گوییم در کجای این شهر کار کرده اید

وی اضافه کرد: استاندار مرکزی اعلام می کند برای رفع آلودگی زیرگذر و رو گذر زده ایم ولی باید نسخه های دکتر را نزد آقای استاندار بیاوریم که باور کند هوای این شهر آلوده است.

باید نسخه های دکتر را نزد آقای استاندار بیاوریم

وی با بیان اینکه اگر به پزشکان داخلی مراجعه کنید می بینید که تعداد بیماری ها بواسطه آلودگی هوا زیاد شده است خاطرنشان کرد: دو هفته است که خونریزی شدید بینی مبتلا شده ام که پزشکان می گویند به علت پایین آمدن پلاکت های خون در هوای آلوده این اتفاق می افتد.

رضا احمدی نیز گفت: نیروگاه شازند هنوز از مازوت استفاده می کند و از سوی دیگر دود کارخانجات ، ریزگردهای کویر میقان و غرب کشور، آلومینیوم اراک و کم شدن فضای سبز هوای اراک را روز به روز آلوده می کند.

وی گفت: شش روز شنبه است که با تجمع خود در مرکز شهر آلودگی هوا را پیگیری کنیم و تا رفع این معضل این تجمعات ادامه دارد.

گفتنی است” ریزگردهای کویر میقان بلای جان اراکی ها، “در اراک تنفس پرندگان هم به شماره افتاده”، “این آسمان تیره کی آبی می شود” از دیگر شعارهای تجمع امروز بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.