عملیات مرصاد اتحاد بیشتر کلیه مردم را به همراه داشت

به گزارش مرکزی دیلی، حجت الاسلام هنرمند در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: واژه عربی “مرصاد” به معنی کمین است. این نام بخاطر کمین برنامه ریزی شده‌ای که نیروهای نظامی انجام داده بودند برای این عملیات در نظر گرفته‌شد.

وی خاطر نشان ساخت: بعد از اینکه به فرمان امام راحل ، ایران به پذیرش قعطنامه تن داد، رژیم بعث عراق فکر کرد که این پذیرش بخاطر ضعف ایران در قوای جنگی و ادامه جنگ بوده و خواستند به خیال خود ایران را شکست داده و در جنگ پیروز شوند درحالی که اشتباه می کردند.آنها به منافقین دستور دادند در خاک کشور عزیزمان عملیاتی صورت دهند غافل از اینکه در دشت حسن آباد زمین گیر خواهند شد .

حجت الاسلام هنرمند اظهار کرد: رزمندگان اسلام در مردادماه سال ۶۷ با رمز یا علی (ع) عملیات مرصاد را جهت انهدام کامل ماشین جنگی منافقین آغاز کرده و از سه محور چهار زبر ، اسلام آباد و جاده قلاجه بر سر منافقین کوردل فرود آمدند و تمام امیدهای صدام و کفار را به یأس تبدیل کردند.

وی یادآور شد: فرماندهی این عملیات بر عهده شهید علی صیاد شیرازی بود که در سال ۱۳۷۸ توسط سازمان مجاهدین خلق ایران ترور شد، همان منافقینی که در سال ۶۷ بخاطر فرماندهی ایشان در عملیات مرصاد زمین گیر و منهدم شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: عملیات مرصاد سه روز به طول انجامید منافقین که فکر می کردند به راحتی می توانند ایران را به تصرف خود درآورند با شجاعت رزمندگان دلیر ما چنان به سادگی در تله افتادند که دشمنان ما هرگز فراموش نخواهند کرد که در این عملیات مقدس نظامی و غیر نظامی ایرانی متحد شدند و منافقین را به سزای اعمال خود رساندند .

وی تصریح کرد: داوطلبانی که برای این عملیات خود را به جبهه رساندند بحدی زیاد بودند که باعث شدند حدود ۵ هزار نفر از نیروهای منافقینکشته و زخمی شوند و اینچنین عملیات مرصاد، سازمان مجاهدین خلق ایران را به تحمل شکستی سنگین دچار کرد.

گفتنی است پس از پایان عملیات مرصاد، تنگه چهار زبر، به تنگه مرصاد تغییر نام داد .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.