شناسایی ۱۱ هزار خانه خالی در استان مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۱۱ هزار خانه خالی در راستای ساماندهی وضعیت مسکن، در این استان شناسایی شد.

«حمید انعامی» روز یکشنبه در حاشیه نشست شورای عالی مسکن که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد افزود: چهار هزار واحد از این تعداد واحد مسکونی در اراک شناسایی شده است.

وی بیان کرد: خانه‌های خالی بر اساس ثبت نام افراد در درگاه املاک و اسکان کشور و توسط وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: شناسایی واحدهای خالی در نتیجه نداشتن کارکرد کنتور تاسیسات آب، برق، گاز و مخابرات استخراج شده است.

انعامی در ادامه درباره دستور کار جلسه شورای عالی مسکن افزود: در این نشست موضوع ساماندهی بازار اجاره با بهره‌مندی از ابزارهای قانونی و عرضه خانه‌های خالی به بازار مسکن برای افزایش عرضه مورد تاکید قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارگروهی برای ساماندهی مشاوران املاک در استان تشکیل و وضعیت مجوز این قشر بررسی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در این جلسه مقرر شد تا فعالیت بنگاه‌های املاک غیررسمی رصد و از فعالیت آنها جلوگیری شود زیرا بخش عمده قیمت سازی‌ها توسط بنگاه‌ها و مشاوران املاک انجام می‌شود که ضروری است تا بنگاه‌های غیررسمی و متخلف در بازار مسکن شناسایی شوند و با این کار از قیمت سازی‌های غیرواقعی در بازار مسکن جلوگیری شود.

استان مرکزی از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است و بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.